Երևանի կինոյի և թատրոնի ինստիտուտ

Կառավարությունը շարունակում է փոխհատուցել պատերազմի մասնակիցների ուսման վարձերը

47
(Թարմացված է 11:42 01.04.2021)
Որոշումն ընդունվել էր 2020թ-ի պատերազմի ընթացքում: Դրանով նախատեսվում է մեկ կիսամյակի ուսման վարձի փոխհատուցում: Պոտենցիալ շահառուների թիվը հաշվարկված է 7000:

ԵՐԵՎԱՆ, 1 ապրիլի - Sputnik. Արցախյան պատերազմին մասնակցած ուսանողների ու մասնակիցների ընտանիքի ուսանող անդամների ուսման վարձերի փոխհատուցման նպատակով պետական բյուջեից արդեն իսկ փոխանցվել է 205 մլն դրամ, որով վճարվել է 1373  ուսանողի վարձ: Այս մասին այսօր կառավարության նիստում զեկուցեց ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը` առաջարկելով այդ գումարն ավելացնել ևս 590 մլն դրամով: 

Դումանյանի խոսքով` այդ գումարով կփոխհատուցվի ևս 2840 ուսանողի ուսման վարձ, ըստ որում՝ ոչ միայն բուհերի, այլև քոլեջների սովորողների:

Հիշեցնենք՝ որոշումն ընդունվել էր 2020թ.-ի պատերազմի ընթացքում: Դրանով նախատեսվում է մեկ կիսամյակի ուսման վարձի փոխհատուցում: Պոտենցիալ շահառուների թիվը հաշվարկված է 7000:

ԿԳՄՍ նախարարի ներկայացրած նախագծի քննարկման ժամանակ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարեց, որ ծրագիրը կշարունակվի այնքան ժամանակ, մինչև բոլոր շահառուների ուսման 1 կիսամյակի վարձը կփոխհատուցվի: Բանն այն է, որ շահառուների թվում կան դեռևս զինվորական ծառայության մեջ գտնվող տարկետում ստացած ուսանողներ, ովքեր զորացրվելուց ու ուսումնական հաստատությունում վերականգնվելուց հետո ևս կկարողանան օգտվել իրենց հասանելիք աջակցությունից:

«18-21 տարեկան ուսանողուհիներս տեսան ԱԱԾ-ի էդ ապուշ ռելիզը». Սաղաթելյանն էլ չի դասախոսի

47
թեգերը:
զինծառայող, Արցախյան պատերազմ, Ուսանող, վարձ, Վահրամ Դումանյան, Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն (ԿԳՄՍ), ՀՀ կառավարություն, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Կառավարությունն ուժեղացնում է ՀՀ պաշտպանության նախարարության շենքի հսկողությունը
Պետական ծառայողների կանայք և երեխաները մարզասրահներ կայցելեն պետության հաշվին
ՀՀ կառավարությունը պատրաստվում է վերանայել բյուջեն. եկամուտներն աճել են 20 մլրդ դրամով
Մարիամ Դիլբանդյան

Քնապարկերից մինչև միջնադարյան նախշեր․ երևանցի կնոջ բացառիկ նախագիծը արցախցիների համար

6
(Թարմացված է 20:32 11.04.2021)
Անցած տարվա ամենածանր օրերին երիտասարդ հայուհուն հաջողվեց ոչ միայն հուսահատության գիրկը չընկնել, այլև նոր գործ սկսել, որը կարող է հուզական և ֆինանսական ճգնաժամից դուրս բերել պատերազմից ամենաշատը տուժած մարդկանց։

Լիլիթ Հարությունյան, Sputnik Արմենիա

Մարիամ Դիլբանդյանի բացառիկ նախագիծը ծնունդ է առել պատերազմի օրերին։ Առաջնագծի մարտիկներին այն ժամանակ քնապարկեր էին հարկավոր։ Երկու փոքր երեխաների մայրն անհապաղ հավաքեց հարկադրված Երևան տեղափոխված արցախցի կանանց և հենց իր տանը քնապարկերի ու անձրևանոցների կարուձևի փոքրիկ արհեստանոց բացեց։ Միասին նրանք կարողացան ռազմաճակատ ուղարկել զինվորներին անհրաժեշտ բավականին մեծ քանակությամբ իրեր։

Основательница бренда Лорик Мариам Дилбандян показывает альбом с армянскими орнаментами корреспонденту Sputnik Армения
© Sputnik / Aram Nersesyan
Մարիամ Դիլբանդյանը հայկական նախշազարդեր է ցույց տալիս

Երբ պատերազմն ավարտվեց, հարկադիր տեղահանվածների մոտ կեսը հետ վերադարձավ հայրենի Արցախ։ Դե, իսկ մյուսները պարզապես վերադառնալու տեղ չունեին՝ նրանց տները մնացել են մյուս կողմում՝ Ադրբեջանի գրաված տարածքներում։

Մարիամը չէր ուզում թողնել գործը, որը կարող էր աշխատանքով ապահովել առանց տանիքի մնացած մարդկանց։ Մի քիչ մտածելուց հետո նրա գլխում միտք ծագեց՝ ստեղծել ինչ-որ պետքական բան, որը միաժամանակ իր տեսքով և ոգով շատ հայկական կլինի։

«Քանի դեռ Հայաստանում լիակատար հիասթափություն և ապատիա էր տիրում, շատերը չարացած էին, ես որոշեցի այդ էներգիան վերածել ինչ-որ դրական բանի, արարման»,-ասում է նա։

Оцифрованные армянские орнаменты
© Sputnik / Aram Nersesyan
Հայկական նախշեր

Նրա մասնագիտություններից մեկը գրաֆիկական դիզայնն է։ Հենց այդ փաստն առանցքային դեր խաղաց «Լորիկ» բրենդի ստեղծման գործում (լորը, ինչպես հայտնի է, հաճախակի հանդիպող խորհրդանիշ է հայկական մշակույթում, մասնավորապես՝ զարդանկարչության և երաժշտության մեջ)։

Այժմ Մարիամը արցախցի կանանց հետ միասին ստեղծում է պայուսակներ, սփռոցներ, բարձեր՝ զարդարված հայկական հնագույն և միջնադարյան նախշերով և ազգային զարդանկարչության տարրերով։

Երբ զարդը հայտնվում է կտորի վրա

Մոտ մեկ ամիս շարունակ երիտասարդ կինն ուսումնասիրում էր հայկական նախշերը և զարդանկարների տարրերը, անհրաժեշտ գրքերը գտել էր «Վերնիսաժում»։ Հաջորդ քայլը սարքավորումներ ձեռքբերելն էր։

Իսկ երբ ամեն ինչ պատրաստ էր՝ սկսվեց գրքի զարդապատկերը կտորին փոխանցելու մանրակրկիտ աշխատանքը։ Եթե փորձենք գործընթացը շատ կարճ նկարագրել, կստացվի մոտավորապես այսպես․ սկզբում հարկավոր է պատկերը թվայնացանել, այնուհետև սարքել պիքսել ֆորմատի, ապա՝ վեկտորային ֆորմատի։

Этикетка с логотипом бренда Лорик
© Sputnik / Aram Nersesyan
«Լորիկ»

Պրինտը ստանալուց հետո Մարիամը սկսում է մշակումը՝ հարմարեցնում է նախշը ժամանակակից դիզայնին։ Ամբողջ գործընթացը կարող է մեկից մինչև մի քանի շաբաթ տևել՝ կախված պատկերի բարդությունից։

Եվ միայն դրանից հետո ժամանակակից սարքավորումների օգնությամբ պատկերը տեղափոխվում է կտորի վրա՝ կա՛մ սուբլիմացիոն տպիչի, կա՛մ ասեղնագործությաh միջոցով։

Իսկ պատրաստվող իրերի համար օգտագործվում է բարձրորակ պարկակտոր («մեշկովինա»), որը ներկրվում է Եգիպտոսից։ Երիտասարդ կինը խոստովանում է, որ դժվարությամբ է կարողացել մատակարար գտնել, քանի որ գործվածքները ներկրվում են հիմնականում Թուրքիայից, ինչը միանգամայն անընդունելի էր «Լորիկ» ապրանքանիշի համար։

Եռակի օգուտ

Առայժմ Մարիամի մոտ վեց կին է աշխատում, հինգը՝ Արցախից և մեկը՝ Երևանից։ Նրանք ձեռքով պայուսակներ, բարձեր և սփռոցներ են կարում։ Հենց այդ պատճառով մեր զրուցակիցն իր արտադրանքն անվանում է half-hand-made՝ կիսաձեռագործ։

Основательница бренда Лорик Мариам Дилбандян
© Sputnik / Aram Nersesyan
Մարիամ Դիլբանդյան

Պատվերների պակաս չկա․ հայկական շեշտով յուրօրինակ աշխատանքները գրավում են հյուրատների, ռեստորանների սեփականատերերին, ինչպես նաև նրանց, ովքեր ցանկանում է առանձնահատուկ նվեր գտնել ընկերների կամ գործընկերների համար։

Հետագայում նաև առցանց վաճառք կլինի՝ հիմնականում սփյուռքի ներկայացուցիչների համար։ Իսկ հիմա նախագծի ամբողջ եկամուտն ուղղվում է արտադրության պահպանմանը ու վարպետ կանանց աշխատավարձերին։

Մարիամը դերձակուհիներ է փնտրում, ընդ որում՝ բոլորովին պարտադիր չէ, որ նոր աշխատակիցներն իսկական վարպետներ լինեն․ նա ինքը ամեն ինչ սովորեցնում է։ Ամենակարևորն այստեղ ցանկությունն է և աշխատասիրությունը։

Вынужденно переехавшая из Карабаха в Ереван Рузанна с сумкой бренда Лорик
© Sputnik / Aram Nersesyan
Արցախցի Ռուզաննան «Լորիկ» բրենդի պայուսակով

Ռուզաննան նոր արհեստը սովորած մարդկանցից մեկն է։ Ծնունդով Արցախի Հադրութի շրջանից է, որն այժմ Ադրբեջանի վերահսկողության տակ է։ Ռուզաննան կրտսեր դասարանների ուսուցչուհի էր։ Հայրենի տունը լքելիս նա չէր մտածում, որ դեռ երկար չի կարողանա վերադառնալ։ Նրան թվում էր, որ ամեն ինչ շատ արագ կվերջանա, ինչպես 2016թ․-ին։

«Տեղափոխվելուց հետո մշտական տագնապի մեջ էի, օրերով լացում էի։ Ամուսինս ու տղաս առաջնագծում էին․․․ Անընդհատ մտածում էի, որ պետք է սկսել աշխատել, մի քիչ ցրվել։ Հետո ինձ փոխանցեցին Մարիամի համարը։ Նա ինձ իսկույն դուր եկավ։ Այստեղ սովորեցի կարել և ասեղնագործել։ Եվ ահա արդեն երկու ամիս է՝ հաճույքով աշխատում եմ նրա մոտ»,-պատմում է կինը։

Нанесение армянского орнамента вышивальной машиной
© Sputnik / Aram Nersesyan
Աշխատանքի պահին

Ռուզաննան խոստովանում է, որ Մարիամի հետ ծանոթությունն իրեն ոչ միայն աշխատանքով է ապահովել, այլև դուրս է բերել խորը սրթեսից։ Ամուսինն ու որդին արդեն վերադարձել են, բայց առայժմ ինքն է ընտանիքի միակ կերակրողը։

Մարիամ Դիլբանդյանն ուզում է իր թիմում տեսնել ինչպես արցախցիների, այնպես էլ՝ տեղացիների։

«Դա շատ կօգնի ինտեգրացիայի գործընթացին, քանի որ մեզնից շատերի մեջ դեռ ուժեղ են կարծրատիպերն ու հայերին ըստ բնակության վայրի բաժանելու վատ սովորությունը»,-ասում է նա։

Вынужденно переехавшая из Карабаха в Ереван Рузанна за работой
© Sputnik / Aram Nersesyan
Աշխատանքի պահին

Ինչ վերաբերում է գործին՝ նա բավականին հավակնոտ ծրագրեր ունի։ Հիմա իր դերձակուհիների հետ միասին աշխատում է հղիների համար թեթև և հարմարավետ շրջազգեստների ստեղծման վրա, բնականաբար՝ համապատասխան ոճավորմամբ։ Իսկ հետագայում, հավանաբար, կհայտնվեն նույնիսկ հայկական նախշերով և ազգային զարդանկարչության տարրերով կերամիկական սալիկներ։

6
թեգերը:
աշխատանք, բրենդ, Երևան, Արցախ
Ըստ թեմայի
Հերոս՝ անհայտ մարտական ուղով. Սամվել Աթոյանի ընտանիքն ուզում է գտնել նրա ընկերներին
Ռուսաստանից եկած հայը հեքիաթային տնակներ է կառուցում Արցախում
«Մաճառ 44»․ ինչպես Լոնդոնից եկած հայուհին բարեգործական ռեստորան բացեց Երևանում
Գինու բարեգործական աճուրդ և ցուցահանդես-վաճառք

Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամին ավելի քան 4 մլն դրամ է ուղղվել գինու աճուրդից

52
(Թարմացված է 17:50 11.04.2021)
4 միլիոն դրամ (մոտ 7,5 հազար ԱՄՆ դոլար) հաջողվել է հավաքել ապրիլի 8-ին Երևանում կայացած գինու բարեգործական աճուրդի ցուցահանդես-վաճառքի ընթացքում։ Հավաքված ամբողջ գումարը կուղղվի Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամին («1000+ հիմնադրամ»)

ԵՐԵՎԱՆ, 11 ապրիլի – Sputnik. Հայաստանում կայացել է գինու աճուրդ և ցուցահանդես-վաճառք, որից ստացված միջոցներն ուղղվել են Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամին։

Հիմնադրամից Sputnik Արմենիայի թղթակցին հայտնեցին, որ 2,6 միլիոն դրամը (մոտ 5 հազար ԱՄՆ դոլար) «բերել է» աճուրդը, իսկ մնացած գումարը հավաքվել է ցուցահանդես-վաճառքի ժամանակ և համտեսի ընթացքում նվիրատվությունների հաշվին:

«Կենաց» անվանումով միջացառման կազմակերպիչներն են ալկոհոլային խմիչքների մասնագետ Վլադ Խաչատրյանը և «Վարդանուշ տատը» զբոսաշրջային նախագծի ղեկավար Ամալյա Ակոպովան։

Специалист по алкоголю Влад Хачатрян на благотворительной выставке-продаже вина в Ереване
© Sputnik / Aram Nersesyan
Վլադ Խաչատրյան

Խաչատրյանի խոսքով՝ ակցիային մասնակցել են Հայաստանի 17 գինեգործական ընկերություն և ֆրանսիական գինիներ ներմուծող մեկ ընկերություն: Տրամադրվել է շուրջ 500 շիշ գինի։

«Ուզում էինք հավաքել մեր գինեգործներին՝ զինծառայողներին օգնելու նպատակով։ Չնայած ես գիտեմ, որ նրանց առանձին-առանձին էլ շատ ավելին են անում։ Կազմակերպչական տեսանկյունից մենք մի փոքր շտապեցինք, քանի որ վախենում էինք, որ կարող են լոքդաուն հայտարարել»,-ասաց նա։

Միաժամանակ, ինչպես Sputnik Արմենիայի թղթակցի հետ զրույցում պատմեց Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամի դրամահավաքի գծով տնօրեն Սոնա Բաղդասարյանը, ակնկալիքները միջոցառումից ընդհանուր առմամբ արդարացել են։

Менеджер по фандрайзингу Фонда страхования военнослужащих Сона Багдасарян
© Sputnik / Aram Nersesyan
Սոնա Բաղդասարյան

«Այցելուների թվում նաև մարդիկ կային, որոնք գինի չեն օգտագործում, բայց եկել էին նվիրատվություն անելու։ Կարծում եմ՝ նման միջոցառումները ոչ միայն օգուտ են հիմնադրամին, այլև օգնում են մեծ թվով մարդկանց պատմել «1000+»-ի առաքելության մասին։ Բացի այդ, դրանք բարեգործական միջոցառումներին մասնակցելու մշակույթ են ձևավորում»,-ասաց նա։

Բաղդասարյանը նշեց, որ այս ցուցահանդես-վաճառքը հիմնադրամի կողմից կազմակերպված առաջին նմանատիպ միջջոցառումն է, քանի որ մինչև արցախյան վերջին պատերազմը դրա կարիքը չկար։ «Ցավոք սրտի, զոհված և վիրավոր զինծառայողների թիվը հիմա շատ մեծ է, և մենք բոլոր միջոցներով նվիրատվություններ կներգրավենք ինչպես Հայաստանից, այնպես էլ արտերկրից»։

«1000+»-ի դրամահավաքի գծով մենեջերն ավելացրեց նաև, որ նմանատիպ միջոցառումներ, ընդ որում՝ ամենատարբեր ձևաչափերի, կանցկացվեն առնվազն ամսական մեկ անգամ։ Մայիսի սկզբին, օրինակ, Arm Marathon սպորտային-կրթական հիմնադրամը հերթական վազքի մարաթոնը կանցկացնի Երևանում, որից ստացված ամբողջ եկամուտը նույնպես կուղղվի Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամին։

52
թեգերը:
աճուրդ, Գինի, Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամ
Ըստ թեմայի
Զինծառայողների ապահովագրության հիմնադրամը հաշվետվություն է ներկայացրել
«Ազնավուր» հիմնադրամը շուրջ 105 տոննա օգնություն կտրամադրի Արցախյան պատերազմից տուժածներին
Խաղաղապահներն ու 2 հիմնադրամները մարդասիրական միջոցառումներ են անցկացրել Ստեփանակերտում