Ծով

Որ ճանապարհով կգնա Վրաստանը, կամ ամենամոտիկ ծո՞վն էլ անհասանելի կդառնա հայերի համար

432
(Թարմացված է 22:02 04.06.2020)
Եթե Վրաստանը չբացի սահմանները ՀՀ քաղաքացիների համար, ռիսկի տակ կդնի իր զբոսաշրջային ոլորտը։ Սակայն Հայաստանի այդ ոլորտի մասնագետները հասկանում են հարևանների դիրքորոշումն ու մտադիր են օգնել այդ նուրբ հարցում։

Լաուրա Սարգսյան, Sputnik Արմենիա

Վրաստան մուտք գործելու ՀՀ քաղաքացիների վրա տարածվող սահմանափակման հնարավոր երկարացումը բացասաբար կանդրադառնա այդ երկրի զբոսաշրջության ու որպես հետևանք՝ տնտեսության վրա։ Ավելին՝ կտուժեն օտարազգիների համար նախատեսված տարածաշրջանային փաթեթները, որոնց վրա տարիներ շարունակ միասին աշխատել ու գովազդել են Հայաստանի ու Վրաստանի զբոսաշրջության ոլորտի ներկայացուցիչները։ Սրանում վստահ է Հայկական զբոսաշրջության ֆեդերացիայի նախագահ Մեխակ Ապրեսյանը։

Բանն այն է, որ օրերս Վրաստանի Հիվանդությունների վերահսկման և հանրային առողջության ազգային կենտրոնի տնօրեն Ամիրան Գամկրելիձեն հայտնել էր, որ Վրաստանը չի կարող բացել իր դռներն այն զբոսաշրջիկների համար, որոնք գալիս են վարակվածության բարձր ցուցանիշներով երկրներից։ Հաշվի առնելով կորոնավիրուսի համավարակի աճող թվերը՝ Հայաստանն այս երկրներին շարքին է դասվում։

Ավելի վաղ ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն անուղղակիորեն պատասխանել էր այդ հայտարարությանը։ Նա ասել էր, որ հարցը, թե որ երկրները կբացեն սահամանները  ՀՀ քաղաքացիների համար ու որոնք` ոչ, կախված է մեր երկրում տիրող համաճարակային իրավիճակից, որը հատկապես վերջին շաբաթվա ընթացքում շատ մտահոգիչ է։

Sputnik Արմենիայի թղթակցի հետ զրույցում Ապրեսյանը նույնպես նշեց, որ ամեն ինչ կախված է նրանից, թե ինչ տեմպով է վարակը շարունակելու տարածվել Հայաստանում։ Նրա խոսքով՝ Գամկրելիձեի հայտարարությունը պաշտոնական չէ։ Պետք է սպասել Թբիլիսիի պաշտոնական դիրքորոշմանն այս հարցի շուրջ։

«Հայաստանը Վրաստանի երեք հիմնական շուկաներից է`զբոսաշրջային ոլորտում, հատկապես՝ ամռանը։ Գաղտնիք չէ, որ Սև ծովի ափին հանգստացողների մեծ մասը հենց հայեր են», - ասաց Ապրեսյանը։

Նա հիշեցրեց, որ 2019 թվականին Վրաստան այցելությունների  թվով Հայաստանը երրորդ տեղն (1 365 048 քաղաքացի) է զբաղեցրել Ադրբեջանից (1 526 619) ու Ռուսաստանից (1 471 558) հետո։

Կորոնավիրուսն ուսումնասիրել է պետք. Մյասնիկովը` վրացական կարանտինի և Փաշինյանի մասին

Թվերն ինքնին ամեն ինչ ասում են․առանց հայաստանցի զբոսաշրջիկների Վրաստանը չի կարող ոտքի հանել զբոսաշրջության ոլորտը, որի վրա հիմնված է երկրի տնտեսությունը, ու մեծ կորուստներ կունենա։

Փորձագետի խոսքով՝ մի կողմից վրացական իշխանության դիրքորոշումը հասկանալի է․նրանք չեն ուզում շվեդական մոդելով առաջնորդվել ու այսքան միջոցներից ու սահմանափակումներից հետո ռիսկի դիմել։ Մյուս կողմից՝ Ապրեսյանն այս ամենն անհասկանալի է համարում։

«Չկա ոչ մի երկիր, որին կորոնավիրուսի համավարակը չի հասել։ Կարևոր չէ, որ մի երկրում հիվանդները շատ են, մյուսում՝ քիչ։ Եթե բացում են, բոլորի համար պետք է բացեն։ Հատկապես, եթե պատրաստվում են երկիր մուտք գործելուց 72 ժամ առաջ ՊՇՌ-թեստավորման արդյունքի ներկայացման պահանջ մտցնել», - ասաց նա։

Փորձագետը կարծում է՝ ժամանակն է, որ Հայաստանն էլ կողմնորոշվի այդ հարցում։ Նա խորհուրդ է տալիս նախապես գնահատել ռիսկերն ու միջին տարբերակը գտնել, որը վերջնականապես չի սպանի առանց այդ էլ մահամերձ վիճակում գտնվող հայաստանյան զբոսաշրջությունը։

Վրաստանի զբոսաշրջության ոլորտի մասնագետները Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում նույնպես նշել են, որ Վրաստանը դեռ մտածում է՝ ինչ սկզբունքով է թույլ տալու զբոսաշրջիկներին մուտք գործել երկիր։ Ավելին՝ նրանք նշել են, որ այդ թեմայով դեռ պաշտոնական որոշում չի կայացվել ու վաղ է եզրակացություններ անել։

Արդյո՞ք Հայաստանն այն երկրների շարքում է, որոնց հետ Վրաստանը բանակցում է զբոսաշրջիկների համար այսպես կոչված «անվտանգ միջանցքի» վերաբերյալ։ Sputnik Արմենիայի թղթակցին այս հարցով դիմել է Վրաստանի էկոնոմիկայի ու կայուն զարգացման նախարարություն, նաև ԱԳՆ։

Հրապարակման պահին մենք պատասխան չէինք ստացել Վրաստանի էկոնոմիկայի նախարարությունից։ Իսկ արտգործնախարարությունը սահմանափակվել է կարճ հաղորդագրությամբ։

 «Վրաստանում դեռ ուժի մեջ են կարգավորումները, որոնք մտցվել են կորոնավիրուսային վարակի տարածումը կանխելու համար։ Դրանք չեն նախատեսում օտարազգիների մուտքը երկիր։ Եթե որևէ բան փոխվի, համապատասխան հայտարարություն կարվի»։

Ինչ վերաբերում է Հայաստանում գտնվող Վրաստանի քաղաքացիներին, ԱԳՆ-ից ասացին, որ նրանք կարող են ցամաքային ճանապարհով հայրենիք վերադառնալ, սակայն պետք է հետո երկու շաբաթ պարտադիր կարանտինի մեջ մնան։

Փաշինյանն ասաց` երբ կորոնվիրուսի հարցով կդիմեն Վրաստանին

ՀՀ ԱԳՆ-ում նույնպես հիշեցրեցին, որ Վրաստանում դեռ ուժի մեջ է արտասահմանցիների մուտք գործելու արգելքը։

«Հիշեցնեմ՝ Հայաստանում մինչ հունիսի 13-ն արտակարգ դրության ռեժիմ է գործում։ Հետևաբար, Հայաստան մուտք գործելու ու երկիրը լքելու սահմանափակումը պահպանվում է մինչ արտակարգ դրության ռեժիմի ավարտը», - մեզ հետ զրույցում ասաց ՀՀ ԱԳՆ մամուլի քարտուղար Անահիտ Նաղդալյանը։

Հետևաբար, քաղաքացիների տեղաշարժման սահմանափակումները հենց դրանով են պայմանավորված։

Հունիսի 4–ի դրությամբ՝ Հայաստանում SARS-CoV-2 կորոնավիրուսային վարակի նոր տեսակի 11 221 դեպք է բացահայտվել։ Վրաստանում՝ 801։

432
թեգերը:
կարանտին, կորոնավիրուս, զբոսաշրջություն, Զբոսաշրջիկ, Սև ծով, Վրաստանի Հանրապետություն, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Առանց զբոսաշրջիկների և սփյուռքահայերի հեշտ չի լինի. Երևանի սրճարանները բացվել են
Զբոսաշրջային կազմակերպությունները կառավարությունից վարկային արձակուրդ են ակնկալում
Քարուքանդ ճանապարհները խանգարում են. Արփի լիճն ավելի գրավիչ կդառնա զբոսաշրջիկների համար
Ոսկյա իրեր

Հայաստանի երկու քաղաքացիներ ձերբակալվել են Վրաստանում ոսկու մաքսանենգության համար

52
(Թարմացված է 16:09 18.06.2021)
Քննության տվյալներով՝ ձերբակալվածները կարողացել են «Սարփի» անցակետով ավելի քան կես կիլոգրամ ոսկյա իրեր տեղափոխել Թուրքիայից Վրաստան։

ԵՐԵՎԱՆ, 18 հունիսի - Sputnik. Հայաստանի երկու քաղաքացիներ ձերբակալվել են Վրաստանում՝ Թուրքիայից մեծ խմբաքանակ ոսկյա իրերի մաքսանենգության համար։ Տեղեկությունը հայտնում է Sputnik Վրաստանը։

Հետաքննությունը պարզել է, որ ձերբակալվածները գաղտնի կերպով Թուրքիայից չհայտարարագրված թանկարժեք իրեր են տեղափոխել Վրաստան «Սարփի» սահմանային անցակետով:

Առգրավվել են 508,66 գրամ կշռող ոսկյա իրեր։ Մաքսանենգ ապրանքի ընդհանուր արժեքը գերազանցել է 56 253 լարին (17,8 հազար դոլար):

Քրեական գործը հարուցվել է «Վրաստանի մաքսային սահմանով ապրանքների տեղափոխման հետ կապված կանոնների խախտում, որը կատարվել է մի խումբ անձանց կողմից նախնական համաձայնությամբ» հոդվածով։ Հանցանքը պատժվում է ազատազրկմամբ ՝ 8-11 տարի ժամկետով:

52
թեգերը:
մաքսանենգություն, Ոսկի, Ձերբակալություն, Վրաստանի Հանրապետություն, Հայաստան
Երկաթգիծ

Միայն երկու ճանապարհ կա. ապաշրջափակման դեպքում Հայաստանը «կկապի» Թուրքիան և Ադրբեջանը

320
(Թարմացված է 10:47 18.06.2021)
Պաշտոնական Երևանը պնդում է, որ ներկա պահին չի դիտարկում Բաքվի հետ ավտոմոբիլային հաղորդակցությունը բացելու հարցը։ Հայաստանը կարող է կապել Թուրքիան և Ադրբեջանը երկու երթուղով, որոնք փոխադրումների միայն երկաթուղային տեսակն են ենթադրում։

ԵՐԵՎԱՆ, 17 հունիսի – Sputnik, Լաուրա Սարգսյան. Հայաստանում տրանսպորտային հաղորդակցությունների ապաշրջափակման տակ հասկանում են երկաթուղային հաղորդակցությունների վերականգնում կամ բացում։ Մասնագետները երկու պոտենցիալ երթուղի են նշում, որոնք կարող են անցնել մեր տարածքով և Թուրքիայից Ադրբեջան ու Հայաստանից Ռուսաստան բեռներ հասցնել։

Դեռ մայիսին` Ապարանում, ՀՀ վարչապետի պաշտոնակատար Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարեց, որ ապաշրջափակումը ենթադրում է խորհրդային տարիներին գործող երկաթուղային հաղորդակցությունների բացում, ընդգծելով, որ խոսքը ավտոմոբիլային ճանապարհների մասին չէ։

Հայաստանի երկաթուղային վետերանների խորհրդի նախագահ Լևոն Հակոբյանը, որը քաջածանոթ է խորհրդային տարիներին գործող երթուղիների հետ, Sputnik Արմենիայի թղթակցի հետ զրույցում նշեց, որ հստակ պայմանավորվածություններ չկան, թե որտեղով են անցնելու երթուղիները։ Երկու տեսականորեն հնարավոր ճանապարհ է դիտարկվում։ Մեկը` առավել կարճը, անցնում է Իջևանով, երկրորդը` ավելի երկարը` Մեղրիով։ Մասնագետի խոսքով`Երևանից (Հայաստան) Դերբենդ (Ռուսաստան) ճանապարհի երկարությունը Մեղրիով և Բաքվով շուրջ 1075 կմ է։ Միևնույն ժամանակ ավելի կարճ (մոտ 300 կմ–ով) ու շահավետ է Իջևանով անցնող ճանապարհը։

Երկաթուղային ճանապարհը Հայաստանից Ադրբեջան Իջևանով
© Sputnik / Shushanik Avdalyan
Երկաթուղային ճանապարհը Հայաստանից Ադրբեջան Իջևանով

«Հնարավոր է, որ թուրքական Դողուքափից շարժակազմերը մտնեն Ախուրյան, որտեղ ենթադրաբար կլինի անցակետը, որտեղ ստուգվելու են շարժակազմերը։ Այնուհետև վագոնները ճանապարհը կշարունակեն Գյումրիի, Իջևանի միջով (Ֆիոլետովո–Վանաձոր հատված)», – ասաց Հակոբյանը։

Բարխուդարլուից արդեն Ադրբեջանի տարածքով գնացքները կհասնեն Դերբենդ։ Հակոբյանը նշեց, որ ճանապարհի ընդհանուր երկարությունը Իջևանից մինչև Դերբենդ 750 կմ է։

Թուրքական Դողուքափից Ախուրյան մոտ 700 մետր է, Ախուրյանից Գյումրի` 13 կմ, իսկ Գյումրիից Իջևան` մոտ 100։ Նույնիսկ նման դասավորվածության պարագայում, եթե Թուրքիան միանա երթուղուն, Իջևանով ճանապարհը (Դողուքափից Դերբենդ ընդհանուր երկարությունը մոտ 870 կմ է – խմբ.) ավելի կարճ է, քան Նախիջևանով։

Երկաթուղային ճանապարհը Հայաստանից Ադրբեջան Նախիջևանով
© Sputnik / Shushanik Avdalyan
Երկաթուղային ճանապարհը Հայաստանից Ադրբեջան Նախիջևանով

Հակոբյանը նշեց, որ Իջևանով ճանապարհը ձեռնտու է ոչ միայն Հայաստանին, այդ ճյուղը` Ադրբեջանից Թուրքիա՝ Գյումրիով՝ Կարսից Բաքու, ամենամոտ երկաթուղային ճանապարհն է։

Նա հիշեցրեց, որ խորհրդային տարիներին Հայաստանը բեռների 80%–ը ստանում էր Ադրբեջանից երկաթուղային ճանապարհով։ Դերբենդից Բաքվով դեպի Ջուղա (ադրբեջանական) տանող ճանապարհը հասնում էր մինչև Նորաշեն, այնտեղից` Երևան։ Բեռների մնացած 20% Երևանը ստանում էր Թբիլիսիով։

Հակոբյանը նշեց, որ Հայաստանը Հարավային Կովկասի միակ երկիրն էր, որը 4 երկաթուղային սահմանակետ ուներ. Թուրքիայից` Ախուրյան, Վրաստանից` Այրում և Ադրբեջանից երկու հատ` Իջևանում և Երասխում։

Մասնավորապես խորհրդային տարիներին Ադրբեջանից Հայաստան երկաթգծով վառելու մազութ, դիզվառելիք, բենզին, յուղ, նավթամթերք էին տեղափոխում։ Երևանից Բաքու՝ ոսկյա իրեր, բույսերի քիմիական պաշտպանության նյութեր, մի շարք կենցաղային ապրանքներ։

Մեղրիի ճանապարհը Իջևանի ճանապարհին զիջում է միայն երկարությամբ և կանգառների թվով։ Երևանից շարժակազմերը կարող են հասնել Երասխ (Հայաստան), այնուհետև Նախիջևան Սադարակ–Նախիջևան–Ջուղա–Օրդուբադ (մոտ 190 կմ) երթուղով, կրկին մտնել Հայաստան Կարճևան–Նռնաձոր հատված, այնուհետև ուղևորվել Բաքվով Դերբենդ։

Այդ դեպքում Հայաստանը ստիպված կլինի Կարճևան–Նռնաձոր հատվածում վերականգնել երկաթուղային ճանապարհի 41 կմ–ը։ Իջևանի ուղղության պարագայում վերականգնելու ենթակա է 32 կմ` Ֆիոլետովո գյուղից մինչև Վանաձոր ընկած ճանապարհահատվածը։ 

320
թեգերը:
երկաթուղի, Ռուսաստան, Ադրբեջան, Թուրքիա, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Չի բացառվում, որ Հայաստանն օգտագործի Կասպից ծովում ադրբեջանական նավահանգիստները. Օվերչուկ
«Մեզ անհրաժեշտ է ճանապարհ, խոսքը դեռ երկաթուղու մասին է». Փաշինյան
Հայաստանն ու Վրաստանը վերականգնել են երկաթուղային հաղորդակցությունը

Ինչպես հրշեջները մարեցին Նուբարաշենի աղբավայրի հրդեհը. տպավորիչ լուսանկարներ

0
(Թարմացված է 22:01 19.06.2021)
  • Նուբարաշենի աղբավայր
  • Փրկարարների հերթական ջոկատը մոտենում է Նուբարաշենի աղբավայրին
  • ԱԻՆ աշխատակից
  • ԱԻՆ–ի ավտոմեքենա
  • ԱԻՆ աշխատակիցը պատրաստվում է մարել հրդեհի հերթական օջախը
  • ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են Նուբարաշենի աղբավայրում բռնկված հրդեհը
  • Sputnik Արմենիայի թղթակիցը զրուցում է ԱԻՆ աշխատակցի հետ
  • Հրդեհի օջախներ
  • ԱԻՆ աշխատակիցները պատրաստվում են մարել հրդեհի հերթական օջախը
  • ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհը
  • ԱԻՆ աշխատակից
  • ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են հրդեհի օջախը
  • ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհի օջախը
  • Ինչ տեսք ունի Երևանը Նուբարաշենի աղբավայրից
Հայաստանի ամենախոշոր աղբավայրում բռնկված հրդեհը մարել են, բայց հրշեջ–փրկարարները շարունակում են հերթապահել տարածքում:

ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարության հրշեջ-փրկարարները 10 օր շարունակ 24-ժամյա ռեժիմով աշխատում էին Հայաստանի ամենամեծ աղբավայրում և մարում էին հրդեհի օջախները։

Միայն 10 անց նրանց հաջողվեց վերջնականապես մարել հունիսի 8-ին բռնկված հրդեհը։ Հրշեջ–փրկարարների աշխատանքին խանգարում էին մի շարք գործոններ ՝ չոր եղանակը, քամին, ինչպես նաև տեղանքի դժվարամատչելիությունը։

Sputnik Արմենիայի նկարահանող խումբն այցելել էր աղբավայր և սեփական աչքերով տեսել, թե ինչպես են հրշեջները պայքարում կրակի դեմ։ 

Հիշեցնենք` հունիսի 8-ին՝ ժամը 10։04-ին Ճգնաժամային կառավարման ազգային կենտրոնը տեղեկություն էր ստացել, որ հրդեհ է բռնկվել Երևանի Նուբարաշենի աղբավայրում։ Դեպքի վայր էին մեկնել հրշեջ-փրկարարական ջոկատներից վեց մարտական հաշվարկ և Հրդեհաշիջման և փրկարարական աշխատանքների կազմակերպման բաժնի օպերատիվ խումբը։

Հրդեհը մեկուսացվել էր ժամը 18։40-ին։ Սահմանվել էր հերթապահություն։ Հունիսի 9-ին և 10-ին դեպքի վայրում հերթապահող հրշեջ-փրկարարական ջոկատը նկատել էր հրդեհի նոր երկու օջախ, որոնցից մեկը մարվել էր, արդյունքում այրվել էր մոտ 400 խմ շինարարական աղբ։

Հրդեհաշիջման աշխատանքներին ներգրավված էին Երևանի քաղաքապետարանի հինգ ջրատար, երկու բեռնատար մեքենա, հինգ տրակտոր, օժանդակ մեքենա (ջրատար), երկու ինժեներական տեխնիկա և ինքնաթափ մեքենա։

0
  • Նուբարաշենի աղբավայր
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    Նուբարաշենի աղբավայր

  • Փրկարարների հերթական ջոկատը մոտենում է Նուբարաշենի աղբավայրին
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    Փրկարարների հերթական ջոկատը մոտենում է Նուբարաշենի աղբավայրին

  • ԱԻՆ աշխատակից
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակից

  • ԱԻՆ–ի ավտոմեքենա
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ–ի ավտոմեքենա

  • ԱԻՆ աշխատակիցը պատրաստվում է մարել հրդեհի հերթական օջախը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցը պատրաստվում է մարել հրդեհի հերթական օջախը

  • ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են Նուբարաշենի աղբավայրում բռնկված հրդեհը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են Նուբարաշենի աղբավայրում բռնկված հրդեհը

  • Sputnik Արմենիայի թղթակիցը զրուցում է ԱԻՆ աշխատակցի հետ
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    Sputnik Արմենիայի թղթակիցը զրուցում է ԱԻՆ աշխատակցի հետ

  • Հրդեհի օջախներ
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    Հրդեհի օջախներ

  • ԱԻՆ աշխատակիցները պատրաստվում են մարել հրդեհի հերթական օջախը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցները պատրաստվում են մարել հրդեհի հերթական օջախը

  • ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհը

  • ԱԻՆ աշխատակից
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակից

  • ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են հրդեհի օջախը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցները մարում են հրդեհի օջախը

  • ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհի օջախը
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    ԱԻՆ աշխատակիցը մարում է հրդեհի օջախը

  • Ինչ տեսք ունի Երևանը Նուբարաշենի աղբավայրից
    © Sputnik / Aram Nersesyan

    Ինչ տեսք ունի Երևանը Նուբարաշենի աղբավայրից

թեգերը:
Լուսանկար, հրշեջ, Նուբարաշենի աղբավայր, Հայաստան