Գառնիկ Պետրոսյան

Ցրտահարության վտանգը կա նույնիսկ առաջիկա քառասուն օրվա ընթացքում. Պետրոսյան

77
(Թարմացված է 17:23 15.03.2021)
ՀՀ գյուղատնտեսության նախկին փոխնախարար Գառնիկ Պետրոսյանը Sputnik Արմենիայի եթերում անդրադարձել է այն հարցին, թե ուշ ցրտահարություններն ինչ վնաս կարող են հասցնել գյուղատնտեսությանը։
Պետրոսյան.«Ջերմաստիճանի անկումը լավ է այն առումով, որ բողբոջների բացվելու պրոցեսը կուշանա»

Գառնիկ Պետրոսյանի դիտարկմամբ` ցրտահարությունների վտանգը կա նույնիսկ առաջիկա քառասուն օրվա ընթացքում` մինչև ապրիլի 25-ը, և այդ առումով ռիսկերը տակավին պահպանվում են։

Ըստ նրա` վերջին ժամանակահատվածում ջերմաստիճանի անկումն այդուհանդերձ պետք է դիտարկել որպես ցանկալի երևույթ, որովհետև 10-15 օր առաջ արդեն պտղատու ծառատեսակների, մասնավորապես մեզ շատ անհանգստացնող ծիրանենիների հետ կապված սկսեցին ակտիվ կենսական գործընթացները, և եթե դրական բարձր ռեժիմը պահպանվեր, շարունակվեր, ապա, անկասկած, կարող էին առաջանալ խնդիրներ։

«Բարեբախտաբար տեղի ունեցավ ջերմաստիճանի անկում, վերջին օրերի գիշերային ժամերին գրանցվում է բացասական ջերմաստիճան, օրվա մյուս ժամերին ջերմաստիճանն առանձնապես չի բարձրանում, և դա լավ է այն առումով, որ բողբոջների բացվելու պրոցեսը կուշանա, ինչը թույլ կտա խուսափել ցրտահարությունից»,– Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում ասաց գյուղատնտեսության նախկին փոխնախարարը։

Անդրադառնալով այն հարցին, թե արդյոք գյուղատնտեսական ապահովագրությունը կարո՞ղ է փոխհատուցել ցրտահարության հետևանքները, Պետրոսյանն ընդգծեց, որ 2000–ական թվականներից սկսած` մեծագույն երազանք էր, որ գյուղատնտեսության ոլորտում ապահովագրական համակարգ ներդրվեր։ Նրա խոսքով` փորձնական ծրագիրը վերջապես անցյալ տարի իրականացվեց, բայց առանձնապես մեծ հետաքրքրություն չի առաջացնում և՛ գյուղացիական տնտեսությունների, և՛ ապահովագրական ընկերությունների շրջանում, որովհետև անցյալ տարի ընդամենը 1500 տնտեսվարողներ են ապահովագրել իրենց այգիները կամ ցանքերը, ինչն, ըստ Պետրոսյանի, շատ փոքր թիվ է։

Թուրքիայից Հայաստան ոչ միայն լոլիկ ու վարունգ է ներկրել, այլ նաև ծիրան. «Ժողովուրդ»

Գյուղատնտեռսության նախկին փոխնախարարի գնահատմամբ` ապահովագրական ընկերություններն էլ առանձնապես շահագրգռված չեն գործընթացն իրականացնելու առումով։

Ըստ նրա` եթե օրինակ տրանսպորտային միջոցների ապահովագրության համար ընկերությունները նախապես զանգահարում, տեղեկացնում են իրենց գործընկերներին, որ տրանսպորտային միջոցի ապահովագրության ժամկետը լրանում է, անհրաժեշտ է թարմացնել, ապա վերոհիշյալ դեպքում նման գործելակերպ, ցավոք, չի նկատվում։

Լիզինգ` 4000 տարվա բիզնես գործիք, որի մասին շումերական արձանագրություններում է գրված

 

77
թեգերը:
ցրտահարություն, Գառնիկ Պետրոսյան, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Բենզինն ու դիզվառելիքն էլի են թանկանալու. ՏՄՊՊՀ–ն ուսումնասիրել է թանկացման պատճառները
Ավանեսյանի գլխավորած պատվիրակությունը մի շարք հանդիպումներ է ունեցել Արցախում
Խառնաշփոթ Զատկի տոնից առաջ․ Հայաստանում ձվի պակաս կա՞
Վարդան Այվազյան

Պետք է պարզել` ռազմական դրությամբ ընտրությունների չեղարկումն արդյո՞ք բեմականացում չէ

70
(Թարմացված է 17:46 14.05.2021)
Երևանի պետական համալսարանի իրավագիտության ֆակուլտետի սահմանադրական իրավունքի ամբիոնի վարիչ Վարդան Այվազյանը Sputnik Արմենիայի եթերում անդրադարձել է ռազմական դրության հաստատման և արտահերթ ընտրությունների չեղարկման դեպքում գործընթացի սահմանադրական կարգավորման հարցին։

 

Այվազյան. «Պետք է պարզել` արտակարգ դրությամբ ընտրությունների չեղարկումը արդյո՞ք բեմականացում չէ»

Վարդան Այվազյանի խոսքով` Սահմանադրությամբ արգելված չէ ռազմական դրության սահմանումը նույնիսկ այն դեպքում, երբ կառավարության անդամները ժամանակավոր պաշտոնակատարներ են, որովհետև ռազմական դրությունը նույն արտակարգ իրավիճակն է, նույն պայմաններն են, որոնք կախված չեն պետական իշխանություններից կամ ժողովրդից, և ռազմական դրությունն, ըստ էության, ֆորսմաժորային իրավիճակ է։

 

«Ուղղակի անհրաժեշտ է այլ տեսակետից քննարկել խնդիրը, թե արդյո՞ք գործող իշխանությունն այս դրսևորումներն արհեստական կերպով չի բեմականացնում որպես թատերական ներկայացում, որպեսզի հիմք ստեղծի ռազմական դրություն հայտարարելու և ընտրությունները չեղարկելու, անորոշ ժամանակով հետաձգելու համար։ Ավելի ճիշտ կլինի խնդրին նայել այս տեսանկյունից, քան իրավականության դիրքից, իսկ ռազմական դրության սահմանման համար առհասարակ որևէ ակտով սահմանափակում չկա»,– նշեց իրավագետը։

Այվազյանի փոխանցմամբ` ռազմական դրություն հայտարարում է կառավարությունը, իսկ հետո իրավունքի ուժով Ազգային ժողովն անհապաղ 24 ժամվա ընթացքում հրավիրում է արտահերթ նիստ, որտեղ կա՛մ հաստատում, կա՛մ վերացնում է ռազմական դրության ռեժիմը։

Ըստ նրա`թեև ԱԺ–ն լուծարված է, այդուհանդերձ, շարունակում է կատարել իր պարտականությունները մինչև նորընտիր Ազգային ժողովի անդրանիկ նստաշրջանի առաջին նիստի օրը։ 

Իրավագետի պնդմամբ` ԱԺ կարգավիճակը հետ բերելու խնդիր չի լինի, ռազմական դրության ժամանակահատվածում էլ շարունակելու են մնալ պաշտոնակատար և անորոշ ժամանակով պաշտոնավարելու են մինչև ռազմական դրության վերացումը, որից հետո էլ միայն 60 օր անց թույլատրվում է անցկացնել ընտրություններ։    

Նշենք, որ Ազգային ժողովի «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Նաիրա Զոհրաբյանը չի բացառել, որ հայտարարվի ռազմական դրություն, Ազգային ժողովի արտահերթ ընտրությունը չեղարկվի։

Նշենք, որ ԱԺ արտահերթ ընտրությունը նախատեսված է հունիսի 20-ին։

Արա Այվազյանը ՀԱՊԿ գլխավոր քարտուղարի հետ քննարկել է ստեղծված իրավիճակը

70
թեգերը:
ԱԺ, Ընտրություններ, ռազմական դրություն, Արտակարգ դրություն
Ըստ թեմայի
Սյունիքի հարցով Արմեն Գրիգորյանը խոսել է Նիկոլայ Պատրուշևի հետ
Ի՞նչ է կատարվում Սյունիքի մարզի Վերիշեն գյուղում
Սյունիքում վառոդի հոտ է ընկել. Կոտենոկն ու Արզանովը` սահմանին տիրող իրավիճակի մասին
Փաշինյանը Սյունիքի հարցով զանգել է Պուտինին
Ստեփան Դանիելյան

Սյունիքի սահմանին առկա լարվածությունը մեծ կծիկի մի կետն է միայն. քաղաքագետ

111
(Թարմացված է 20:19 14.05.2021)
Քաղաքագետ Ստեփան Դանիելյանը Sputnik Արմենիայի եթերում անդրադարձել է Սյունիքի մարզի սահմանային գոտում առաջացած լարվածությանն ու ադրբեջանական սադրանքի դրդապատճառներին։
Դանիելյան. «Ադրբեջանցիները հաշվել են Նիկոլ Փաշինյանի ատամները»

Ստեփան Դանիելյանի դիտարկմամբ` գնահատականները կարող են լինել տարբեր հարթություններում և հիմնվել տարաբնույթ ենթադրությունների վրա, մինչդեռ իրական պատկերը ստվերում է, քանզի հայտնի չէ, թե ինչ կոմբինացիաներ են կիրառվում։ Ըստ նրա` չի բացառվում, որ լարվածությունը պայմանավորված լինի Թուրքիայի վարքագծով, որն ուզում է Ռուսաստանին ներքաշել ինչ–որ գործընթացների մեջ։ 

«Հնարավոր է, որ բանակցություններ են ընթացել ճանապարհների ապաշրջափակման վերաբերյալ, և դա շանտաժ է, հնարավոր է, որ Բաքվում խնդիրներ են առաջացել Լավրովի այցից հետո, որովհետև վերջինս հայտարարեց Արցախի վիճահարույց տարածքների հարցում ճշգրտումներ կատարելու մասին։ Բայց բոլոր առումներով սա մեծ կծիկի մի կետն է միայն, որը կարող է առնչվել և՛ Ռուսաստանին, և՛ Իրանին, նույնիսկ կապ ունենալ Մերձավոր Արևելքում տեղի ունեցող գործընթացների հետ»,– նշեց քաղաքագետը։

Դանիելյանի կարծիքով` հնարավոր է նաև, որ ադրբեջանական կողմը նման քայլերի դիմելով` ձգտում է առավելագույն չափով տարածքներ վերցնել իր վերահսկողության տակ։ Քաղաքագետը հիշեցրեց արցախյան պատերազմի օրերին ՌԴ նախագահի հայտարարությունը, որ իրենք պաշտպանում են զուտ Հայաստանի անվտանգությունն ու սահմանները, հետևաբար եթե ՀԱՊԿ–ն չկարողանա արձագանքել այս իրավիճակին, ապա դա կհարվածի կառույցի հեղինակությանը։

Քաղաքագետն անդրադառնալով ՀՀ իշխանությունների գործելակերպին, հակընդդեմ քայլերին՝ տարակուսեց, թե քանի շենքի վրա է տարածվում պետության սուվերենությունը և կասկած հայտնեց, թե գործող կառավարությունը հայ–ադրբեջանական հարաբերությունների ու սահմանային լարվածության առթիվ արդյոք վարում է որևէ քաղաքականություն, ունի՞ արդյոք կամք և ուժ՝ որևե հարց լուծելու համար։ Նրա համոզմամբ` պատերազմը ցույց տվեց, որ մենք, ի դեմս ՀՀ կառավարության, գործ ունենք ոչ ադեկվատ մարդկանց հետ, և ադրբեջանցիներն իրենց հերթին «արդեն հաշվել են Նիկոլ Փաշինյանի ատամները»։ 

Հիշեցնենք` ՀՀ ՊՆ մամուլի ծառայությունը հայտնել էր, որ մայիսի 12-ի առավոտյան ադրբեջանական զինուժը, «սահմանների ճշգրտման» հիմնավորմամբ, փորձել է որոշակի աշխատանքներ իրականացնել Սյունիքի սահմանային հատվածներից մեկում, սակայն հայկական ստորաբաժանումների ձեռնարկած միջոցառումներից հետո ադրբեջանական զինվորականները դադարեցրել են այդ աշխատանքները։

Գուցե հայկական կողմը չի՞ ուզել «իր ունեցած բոլոր փամփուշտները կրակել». Էդմոն Մարուքյան

Նույն օրը ՀՀ վարչապետի պաշտոնակատար Նիկոլ Փաշինյանն Անվտանգության խորհրդի նիստում հայտարարեց, որ սա Ադրբեջանի կողմից դիվերսիայի փորձ է, և որ խնդիրը պետք է կարգավորվի բանակցությունների միջոցով։

ՊՆ–ն մայիսի 13-ին հայտնեց, որ Ադրբեջանը հերթական սադրանքն է իրականացրել Վարդենիսի և Սիսիանի սահմանային հատվածներում։

ԱԽ նիստ կայացավ նաև մայիսի 13-ին։ Փաշինյանը հայտարարեց, որ հանձնարարել է ՀԱՊԿ պայմանագրով նախատեսված խորհրդակցություններ սկսել։

111
թեգերը:
Ստեփան Դանիելյան, Սահման, Սյունիք
թեմա:
Սահմանային խախտումներ. իրադրությունը Սյունիքում և Գեղարքունիքում
Սյունիք

Ի՞նչ կանի ՀԱՊԿ-ը, կամ հայրենիքի վտանգի դեպքում պետք է օգտագործել բոլոր հնարավորությունները

16
Sputnik Արմենիայի սյունակագիրը վերլուծում է ստեղծված իրավիճակը և ՀԱՊԿ–ին դիմելու անհրաժեշտությունն ու սպասելիքները։

Հայրենիքին սպառնացող վտանգի դեպքում պարտավոր ենք օգտագործել բոլոր հնարավորությունները

Եկեք անկեղծ լինենք։ Անցած տարվա աշնանը, երբ Ադրբեջանը սկսեց լայնածավալ ռազմական գործողությունները, շատերն էին հարց տալիս. «Բա լավ, ինչո՞ւ Հայաստանը չի դիմում Հավաքական անվտանգության պայմանագրի կազմակերպությանը, էլ ո՞ր օրվա համար է ՀԱՊԿ-ը, եթե չի էլ ցանկանում օգնություն ցուցաբերել իր անդամներից մեկին»։ Մեր պաշտոնյաները շատ հակիրճ էին պատասխանում. «Որովհետեւ Ադրբեջանը Հայաստանի վրա չի հարձակվել»։

Վերջին օրերին, սակայն, իրավիճակը կտրուկ փոխվեց և ադրբեջանցիները մտան բուն Հայաստանի տարածք՝ Սյունիքի և Գեղարքունիքի մարզեր։  Հայաստանն էլ չհապաղեց և միանգամից դիմեց ՀԱՊԿ-ին։ Խոստովանենք, հայաստանյան հասարակության առնվազն մի մասը այնքան էլ տեղյակ չի, թե ինչ է իրենից ներկայացնում ՀԱՊԿ-ը և ինչպիսին են նրա գործառույթները։ Եվ ուրեմն, թույլ տվեք մի երկու խոսք ասել այն կազմակերպության մասին, որից հիմա շատ որոշակի ակնկալիքներ ունենք։

​Նախ, միանգամից փաստենք՝ իր ստեղծման օրվանից ՀԱՊԿ-ը որևէ հակամարտության չի միջամտել ընդհանրապես։ Չնայած միջամտելու խնդրանք եղել է հենց վերջերս. ՀԱՊԿ-ի անդամ Ղրղզստանը ՀԱՊԿ-ից խնդրել է ազդել ՀԱՊԿ-ի մեկ այլ անդամ Տաջիկստանի վրա՝ սահմանային բախումները կանխելու համար։ Սակայն Տաջիկստանն էլ հավաստիացրել է, որ ՀԱՊԿ-ի միջամտության կարիքը չունի, և երկու երկրները ինքնուրույն կարող են լուծել սահմանի հստակեցման հետ կապված բոլոր հարցերը։

Միջամտությունն այդպես էլ չկայացավ, թեև շատերն այն ժամանակ հեգնանքով ասում էին՝ դե ի՞նչ կարելի է սպասել մի կազմակերպությունից, որի երկու անդամները միմյանց հետ լեզու չեն կարողանում գտնել։ Ընդդիմախոսները հակադարձում էին՝ ՆԱՏՕ-ն շատ ավելի հին ու հզոր կազմակերպություն է, բայց նրա երկու անդամները՝ Թուրքիան և Հունաստանը, առճակատում են տասնամյակներ շարունակ։

​Քանզի խոսեցինք ՆԱՏՕ-ի մասին, փաստենք, որ ՀԱՊԿ-ը շատ ավելի միակենտրոն է։ Դա երևում է թեկուզ երկու կազմակերպությունների բյուջեների վերլուծությունից։ Տեսեք։ 2015 թվականի տվյալներով` Ռուսաստանն ապահովում էր ՀԱՊԿ-ի տարեկան բյուջեի մոտ 50 տոկոսը, այսինքն` ուղիղ կեսը։ Մնացած 5 երկրներին բաժին էր հասնում 10-ական տոկոս։ Անկեղծ ասեմ՝ այդպես էլ ստույգ տեղեկություն չգտա, թե որքան է մուծում Հայաստանը, բայց քանի որ, օրինակ, Բելառուսի բաժինը հայտնի է՝ ավելի քան 500 հազար դոլար, որոշ մասնագետներ համոզված են, որ Հայաստանն էլ է մոտավորապես այդքան տալիս։ Այնինչ, ՆԱՏՕ-ի ամենահզոր անդամը՝ ԱՄՆ-ը, մուծում է այդ կազմակերպության բյուջեի ընդամենը 16 տոկոսը, ընդ որում, ճիշտ այդքան էլ բաժին է հասնում Գերմանիային։

Փաշինյանն ու Ալիևը համաձայնությա՞ն են եկել. Սյունիքի նախկին մարզպետը` իրավիճակի մասին

​Պետք է իհարկե հաշվի առնել, որ մոտ կես միլիոն դոլար տարեկան մուծելով` ՀԱՊԿ-ի անդամները շահում են՝ կարող են ժամանակակից զենք ձեռք բերել Ռուսաստանի ներքին գներով։ Այնինչ Ադրբեջանն, օրինակ, նման հնարավորություն չունի, թեև հաստատ չգիտեմ, բայց ենթադրում եմ, որ Անկարան Բաքվին համոզել է՝  ինչների՞դ է պետք ռուսաստանյան զենքը, մենք ձեզ անսահման քանակությամբ զենք կվաճառենք ավելի շահեկան պայմաններով, քան Ռուսաստանը։ Էլ չեմ ասում այն մասին, որ նավթից ու գազից ստացված եկամուտներն Ադրբեջանին թույլ են տալիս ամենաժամանակակից դրոնները գնել, ենթադրենք, Իսրայելից։

​Եվ վերջապես չպետք է մոռանանք, որ ՀԱՊԿ-ը բոլորովին էլ հայ-ադրբեջանական առճակատման նման ռազմական հակամարտությունների կարգավորման նպատակով չի ստեղծվել, այլ հիմնականում ահաբեկչության, ծայրահեղականության, թմրամիջոցների տեղափոխման, անօրինական ներգաղթի դեմ պայքարելու համար։ Սա՝ մեկ։ Եվ երկրորդ՝ ախր Հավաքական անվտանգության պայմանագրի կազմակերպության անդամները միասնական ռազմավարություն էլ չունեն հակամարտությունների կարգավորման բարդագույն հարցում։

Սա ես չեմ ասում։ Հենց մի կես տարի առաջ՝ 2020-ի դեկտեմբերին կայացած ՀԱՊԿ-ի հերթական նիստի մասնակիցներից ոմանք են նշել այդ փաստը, իսկ դա նշանակում է, որ եթե հայ-ադրբեջանական հակամարտությունն անմիջական վտանգ չի ներկայացնում, ասենք, Բելառուսի կամ Ղրղզստանի համար, դժվար թե այդ հեռավոր երկրները մեծ շահագրգռություն ցուցաբերեն նույնիսկ պաշտոնական փաստաթղթերում ամրագրված շատ կոնկրետ պարտավորության առկայության դեպքում՝ կազմակերպության մի անդամի դեմ ոտնձգությունը դիտվում է որպես ոտնձգություն ողջ կազմակերպության հանդեպ։ Որտեղի՞ց է գալիս այդ անտարբերությունը։ Ախր բոլորն էլ հրաշալի հասկանում են՝ միջամտությունը շատ մեծ ավելորդ գլխացավանք է։

Ինչո՞վ են տարբեր հայերն ու հրեաները. ՀՀ–ի անհաջողության և Իսրայելի հաջողության գրավականը

​Եվ այնուամենայնիվ վերջում ուզում եմ ասել՝ կարելի է տարբեր կերպ վերաբերվել ՀԱՊԿ-ին,  բայց եթե քո հայրենիքին վտանգ է սպառնում, դու ուղղակի պարտավոր ես օգտագործել բոլոր հնարավորությունները։

16
թեգերը:
Ադրբեջան, Հավաքական անվտանգության պայմանագիր կազմակերպություն (ՀԱՊԿ), Սահման, Սյունիք, Հայաստան
թեմա:
5 րոպե Դուլյանի հետ
Ըստ թեմայի
Ես մեղավոր չեմ, նրանք են պատասխանատու, կամ Նապոլեոնի մասին ոչ այնքան հայտնի պատումները
Պատկերացնո՞ւմ եք` ընտրություններում հաղթի Քոչարյանը, իսկ Երևանի քաղաքապետ մնա դերասանը
«Նախկիններ, նախկիններ...» ստեղծագործությունը իշխանությունների քաղաքական հիթն է դարձել