Քաղաքագետ, ԵՊՀ Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետի Քաղաքական ինստիտուտների և գործընթացների ամբիոնի վարիչ Գարիկ Քեռյանի դիտարկմամբ`որոշումն ըստ էության ճիշտ էր, սակայն իրականացման մեխանիզմներն այնպիսին էին, որ այն իրականում չարդարացրեց իրեն։
Ըստ նրա` նախորդ Ընտրական օրենսգրքով սահմանված անցողիկ շեմը համապատասխանաբար 5 և 7 տոկոս էր, բայց 2017 թվականի ընտրությունները տեղի ունեցան քաղաքական այլ իրողություններում, երբ 2015 թվականի սահմանադրական բարեփոխումների համաձայն` կիսանախագահական կառավարման համակարգից անցում կատարվեց խորհրդարանական համակարգին։
«Ընտրաշեմի իջեցումն իր տրամաբանության մեջ համապատասխանում էր փոփոխությանը, որովհետև խորհրդարանական քաղաքական կառավարման ձևը և այդ համակարգն ամբողջությամբ նպաստում է բազմակուսակցականության զարգացմանը։ Այն երկրներում, որտեղ գործում է հստակ խորհրդարանական կառավարում, որտեղ քաղաքական ինստիտուտներն ու օրենքները համապատասխանեցված են այդ համակարգին, ամեն ինչ անում են, որպեսզի հնարավորինս շատ կուսակցություններ հայտնվեն խորհրդարանում»,– Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում ասաց քաղաքագետը։
Քեռյանն ընդգծում է ընտրաշեմի իջեցման դրական կողմը` հաշվի առնելով բազմակուսակցականության խթանումը Հայաստանում, բայց միաժամանակ հորդորում է չմոռանալ մեզանում կիրառված խառն ընտրակարգը, որից հետո այդպես էլ պարզ չդարձավ, թե այն հստակ համամասնակա՞ն է, թե՞ հստակ մեծամասնական, քանի որ տեղերում կիրառված ռեյտինգային սկզբունքն ըստ էության 100 տոկոսանոց համամասնական ընտրությունները վերածեց կիսամեծամասնականի ու կիսահամամասնականի։
Հրաժարվել ռեյտինգային ընտրակարգից, կանխել կրկնաքվեարկությունը, մաքրել ցուցակները.Զեյնալյան
«Ամբողջ հանրապետությունը միանգամից 2-3 հազար մարդու քվեարկում էր խորհրդարան անցնելու համար, մինչդեռ տեղերում ընթանում էին բոլորովին այլ ընտրական գործընթացներ, շատերն ուղղակի չէին կարողանում կողմնորոշվել։ Ընդ որում` ռեյտինգային ընտրակարգը կիրառվեց երկու անգամ, քանի որ 2018 թվականի քաղաքական փոփոխություններից հետո Ընտրական օրենսգրքի բարեփոխումներ տեղի չունեցան»,– նշեց նա։
Քեռյանի համոզմամբ` խորհրդարանական կառավարման պայմաններում մեզ պետք էր, որ կուսակցություններն ավելի հեշտությամբ կարողանային հայտնվել ԱԺ–ում, բայց ընտրակարգը ամբողջովին ձևախեղեց ընտրությունների իմաստը։
Հիշեցնենք՝ 2018 թվականի հայեցակարգով նախատեսված էր մեկական տոկոսով նվազեցնել ԱԺ–ի ընտրությունների արգելապատնեշը` անցողիկ տոկոսները, և կուսակցությունների համար սահմանել 4, իսկ կուսակցությունների դաշինքների համար 6 տոկոս՝ նախկին 5 և 7 տոկոսի փոխարեն։
Գրիգոր Բալասանյանի դիտարկմամբ` ԱՄՆ–ում կայացած նախագահական ընտրությունների ֆոնին իրանական կողմը թաքուն լավատեսությամբ փորձեց արձանագրել, որ այդ ընտրությունների արդյունքում ԱՄՆ–Իրան հարաբերություններում որոշակի ջերմացում և բարելավում կնկատվի, և Վաշինգտոնը կհրաժարվի այն թշնամական քաղաքականությունից, որ վերջին տասնամյակներին վարում է Իրանի նկատմամբ, սակայն միջազգայնագետը վկայակոչեց միջազգային հարաբերությունների փորձը, ըստ որի` ԱՄՆ–ի յուրաքանչյուր նախագահի ընտրություններից հետո երկրի արտաքին քաղաքականության մեջ մեծ հաշվով ոչինչ չի փոխվում։
Եռակողմ հայտարարության 9-րդ կետը. ձեռնտո՞ւ է Իրանին Նախիջևանի միջանցքի բացումը
«Բայդենի այն հայտարարությունները, որ իրենք կվերանայեն Թրամփի վարած քաղաքականությունը և Իրանի հետ կապված որոշակի զիջումների, թուլացումների կգնան, արվեցին քարոզարշավի ժամանակահատվածում ընտրազանգվածին իր կողմ ներգրավելու համար, որովհետև ԱՄՆ–ն Իրանի հետ կապված ունի շատ լուրջ ծրագրեր»,– նշեց միջազգայնագետը։
ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարն ու ևս երկու պաշտոնյա կգործուղվեն Իրան
Բալասանյանի կարծիքով` մի կողմից առկա է Իրանի նախագահ Հասան Ռոհանիի հուսադրող հայտարարությունն ու թաքուն լավատեսությունն առ այն, որ միգուցե կարող է ինչ–որ բան փոխվել ԱՄՆ–ի քաղաքականության մեջ, բայց մյուս կողմից այսօր էլ տեսանելի է ԱՄՆ–Իսրայել լուրջ տանդեմն Իրանի դեմ, որովհետև Իրանն այդ երկրների համար Մերձավոր Արևելքում այն գործոնն է, որն ընդդիմանում է ամերիկյան աշխարհաքաղաքականության ամբողջ ծավալով իրականացմանը։
Արմեն Պետրոսյանի դիտարկմամբ` բավականաչափ բարդ է կանխատեսել, թե ինչպիսի քաղաքականություն կիրականացնի ԱՄՆ–ն, որովհետև այնպես է ստացվել, որ տարածաշրջանային գործընթացները շղթայական փոխկապակցվածության տրամաբանություն են ձեռք բերել հատկապես Ռուսաստանի և Թուրքիայի ներգրավվածությամբ տարբեր խնդիրներում։
«Ականատես ենք լինում, որ մի հակամարտության գոտում, որտեղ այս երկու երկրները հարաբերվում են, կա շահերի զիջում, բայց մեկ այլ հակամարտության գոտում նոր ակնկալիքների դաշտ է բացվում։ Այդ առումով կարելի է Ռուսաստանի ու Թուրքիայի փոխգործակցությունը դիտարկել Սիրիայի և Արցախի հետ կապված վերջին զարգացումների համատեքստում։ Անկարան Սիրիայում զիջեց, բայց արցախյան խնդրում Ռուսաստանի հետ հասավ համաձայնության»,– նշեց արաբագետը։
Պետրոսյանի կարծիքով` Թուրքիան շատ լավ կարողանում է օգտագործել իր առավելություններն ու կարևորությունը տարածաշրջանային բոլոր աշխարհաքաղաքական դերակատարների հետ հարաբերություններում և միաժամանակ հասկանում է, որ ԱՄՆ–ի համար կարևոր երկիր է, ու օգտագործում է կարևորության հանգամանքը, զուգահեռաբար Ռուսաստանն ամեն կերպ փորձում է Թուրքիային դուրս բերել ՆԱՏՕ–ից, ուստի վերջինս իր հերթին ձգտում է օգտագործել նաև այդ հանգամանքը, աշխարհագրական դիրքը, իսկ Եվրոպայի հետ հարաբերվելիս Թուրքիան փորձում է օգտագործել սիրիացի միգրանտների հետ կապված ճգնաժամը։
«Իսկ արդեն Բայդենի վարչակազմի հետ աշխատանքների առումով Թուրքիայում, բնականաբար, արդեն իսկ լրջորեն նախապատրաստվել են և անգամ որոշակի դիրքավորում են ստանձնել։ Եթե նկատել եք, առնվազն վերջին մեկ ամսվա կտրվածքով Թուրքիան թուլացրել է իր նախկին հավակնոտ և ապակայունացնող դերակատարումը գրեթե բոլոր հակամարտային գոտիներում, փոխել է հռետորաբանությունը Հայաստանի նկատմամբ և խոսում է սահմանները բացելու, համատեղ ձևաչափեր ստեղծելու մասին»,– նշեց արաբագետը։
Պետրոսյանի գնահատմամբ` Թուրքիան փորձում է դրական, կառուցողական միջավայր ձևավորել, որպեսզի այդ հիմքերի վրա սկսի բանակցություններն ու հետագա աշխատանքներն ԱՄՆ–ի հետ, բայց չպետք է մոռանալ, որ Էրդողանի կառավարության քայլերը մեծ հաշվով կրում են կարճաժամկետ, իմիտացիոն բնույթ։
Անկարա-Բաքու-Իսլամաբադ եռյակ. պատահակա՞ն է զորավարժությունների վայրի ընտրությունը ՀՀ-ի մոտ
ԵՐԵՎԱՆ, 23 հունվարի – Sputnik. Ստեփանակերտի քաղաքապետարանը տեղեկացնում է, որ պատերազմից հետո ձնամաքրման աշխատանքներում որոշակի խնդիրներ են առաջ եկել։ Քաղաքապետարանը Facebook–ի էջում գրառում է արել` հորդորելով քաղաքացիներին աջակցել` ինչով կարող են։
«Պատերազմից հետո աշխատուժի պակաս է զգացվում: Եղած մարդկային ռեսուրսները բավարար չեն հրատապ խնդիրներին լուծում տալու համար: Տեխնիկական միավորների մի մասը պատերազմի հետևանքով կա՛մ մնացել է Ադրբեջանի վերահսկողության տակ, կա՛մ էլ գտնվում է անսարք վիճակում: Արդյունքում մեքենատրակտորային բազան լրջորեն համալրելու կարիք կա»,–նշված է հաղորդագրության մեջ։
Ստեփանակերտի քաղաքապետարանից հայտնում են, որ վերջին մեկ ամսում քաղաքում երթևեկող փոխադրամիջոցների թիվը զգալիորեն մեծացել է, ինչը նույնպես խոչընդոտում է ձնամաքրման աշխատանքներին։ Բացի այդ, աջակցության ծրագրերից օգտվելու նպատակով քաղաքի տարբեր վայրերում հերթեր են գոյանում, և որոշ տարածքներում գրեթե անհնար են դառնում ձնամաքրման աշխատանքները:
Իրականում քանի՞ հայ է ապրել Շուշիում
Քաղաքապետարանը հայցում է արցախցիների ներողամտությունը` նշելով, որ ձնամաքրման մեքենաները մաքրում են փողոցները` ունեցած հնարավորություններն առավելագույնս օգտագործելով:
Հիշեցնենք` ՀՀ ԱԻՆ–ը հայտնել է, որ հունվարի 23-27-ը սպասվում է առանց տեղումների եղանակ։
«Գիտակցված ենք եկել այստեղ». Թաթուլը նստեց տեղն ու... Շուշիի մշակույթի տունը հրթիռակոծեցին