Հավեր

«Հավի ոտքերի վրա». ինչու են հայաստանյան թռչնաֆաբրիկաները դոփում տեղում

283
(Թարմացված է 00:03 24.02.2021)
Հայաստանի թռչնաֆաբրիկաների աշխատանքը, հետևաբար՝ երկրի պարենային անվտանգությունը, կբարելավվի, եթե տոհմական թռչուններին ինքնուրույն բուծեն։ Սակայն ձեռնարկությունները չեն կարող միայնակ լուծել այդ խնդիրը, իսկ պետությունը նրանց օգնել չի պատրաստվում։

Արամ Գարեգինյան, Sputnik Արմենիա

Հայաստանն արդեն մոտավորապես մեկ երրորդով ինքն իրեն ապահովում է հավի մսով, բայց տեղական արտադրության համար շատ բարդ է շարունակել ավելացնել հզորությունը։

Առաջին հերթին՝ ԱԱՀ-ի կիրառման կանոններում առկա թերությունների պատճառով։ Հարկման առանձնահատկությունների հետևանքով հայկական թռչնաֆաբրիկաների և ալրաղացների համար առավել ձեռնտու է գնել արտասահմանյան հացահատիկը, ոչ թե տեղականը։ Այս ոչ միակ, բայց էական պատճառով է, որ Հայաստանում ցորեն ցանելը ձեռնտու չէ (այդ պատճառով էլ երկրի գյուղատնտեսական հողերի ավելի քան 40 տոկոսը չի մշակվում)։

Երկրորդը՝ վերջին տարիներին Ուկրաինայից ավելի ու ավելի շատ էժան թռչնամիս են ներմուծում Հայաստան, որը ոչ միշտ է անվտանգ, ինչի մասին բազմիցս խոսել է Հայաստանի Թռչնաբույծների միության նախագահ Սերգեյ Ստեփանյանը։

Հավի մսի ու կոնյակի շրջապտույտը

Միությունը չի առաջարկում արգելել ներկրումը։ Նույն Ուկրաինայից նաև որակյալ ապրանք է գալիս, ընդգծում է Ստեփանյանը։ Բայց վերջին երկու տարվա ընթացքում արդեն մի քանի անգամ Միությունը ներկրված թռչնամսի փորձանմուշներ է տվել լաբորատորիային, որտեղ պարզվել է, որ խնդիրներ կան թե բակտերիաների, թե ջրի հետ, որը չափազանց շատ է եղել (տպավորություն էր, որ ջուրն ուղղակի ներարկել են)։

2019թ․-ին Միության ահազանգով Հայաստանի խանութներից առգրավվել է մոտ 1500 կգ այդպիսի թռչնամիս։

Վերջին 10 ամիսների ընթացքում հավի մսի գներն աշխարհում, համաշխարհային տնտեսության վերականգնմանը զուգահեռ, աճել են 40 տոկոսով։ Բացի այդ, Ուկրաինայում 2020թ․-ին կրճատվել է հացահատիկի բերքը։ Բայց չնայած այդ ամենին՝ ուկրաինական միսը ոչ միայն չի թանկանում, այլև հակառակը՝ էժանանում է, ընդգծեց Ստեփանյանը։

«Մեր թռչնաֆաբրիկաները նոյեմբերից սկսած ստիպված են նույն Ուկրաինայում կերը գնել ավելի քան 30%-ով թանկ։ Իսկ նրանց թռչնաֆաբրիկաներում ապրանքը ոչ մի կերպ չի թանկանում։ Մի՞թե դա որակի վերաբերյալ կասկածներ չի հարուցում»,-ավելացրեց Ստեփանյանը։

Կտրուկ թռիչք կատարելու համար ունենք ընդամենը 1 տարի. թռչնաբույծների միության նախագահ

ՀՀ Սննդամթերքի անվտանգության տեսչական մարմնից Միությանը պատասխանել են, որ ստուգման համար բավականաչափ մարդկային ռեսուրսներ չունեն։ Իսկ էկոնոմիկայի նախարարությունը հայտարարում է․ Ուկրաինան հայկական կոնյակի խոշոր սպառող է, ուստի կարող է Հայաստանին պատասխան պատժամիջոցներով պատասխանել։ Նշենք՝ սա ևս մեկ օրինակ է, երբ կոնյակից ստացվող հեշտ ու արագ փողերը վնաս են հասցնում և մեզ կախյալ դրության մեջ դնում։

«Այդպիսի միսը Հայաստան է հասնում կիլոգրամը 420 դրամով, իսկ խանութներում վաճառվում է 600-ով։ Այսինքն՝ ներկրողն ու խանութը, հարկերը հանած, առնվազն 80 դրամ շահույթ են ստանում, մինչդեռ տեղական արտադրողն անգամ 50-ի հույս ունենալ չի կարող»,-ավելացրեց Ստեփանյանը։

Եվրասիական տնտեսական միությունը

Վերջին երկու տարվա ընթացքում Թռչնաբույծների միությունը փորձում է հասկանալ՝ արդյո՞ք պետությունը մտադիր է այդ հարցով որևէ դիրքորոշում որդեգրել։

«Եթե պետությունը պատրաստ է հաշտվել ներկայիս իրավիճակի հետ, մենք համենայն դեպս կիմանանք, որ իմաստ չունի ընդլայնել արտադրությունը։ Եթե ոչ, ուրեմն եկեք միասին մի բան որոշենք»,-ասում է Ստեփանյանը։

Առավել ևս, որ ԵԱՏՄ-ն ցանկանում է սահմանափակել թռչնամսի ներկրումը երրորդ երկրներից (ոչ վերջին հերթին՝ այն պատճառով, որ Ռուսաստանում, Բելառուսում և Ղազախստանում սեփական թռչնաֆաբրիկաներ են գործում)։ Հայաստանի համար բացառության կարգով դեռ պահպանվում է երրորդ երկրներից, այդ թվում՝ Ուկրաինայից, հավի մսի ներկրման շահավետ ռեժիմը։

«Հիմա Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովում քննարկվում է այն հարցը, որ 2022թ․-ից սկսած Ուկրաինայից բերվող հավի մսի վրա այդ ռեժիմն այլևս չտարածվի։ Մեզ համար ամենակարևորը հասկանալն է՝ արդյո՞ք մեր իշխանությունները պատրաստ են դրան։ Միայն այն դեպքում մենք կհասկանանք՝ կարելի՞ է ավելացնել արտադրությունը, թե՞ ոչ։ Նորից կրկնեմ․ մենք դեմ չենք որևէ երկրից ներկրմանը, միայն թե որակով լինի։ Բայց գնի հարցում մրցակցել անորակ ներկրման հետ, ինքներդ էլ հասկանում եք՝ ռեալ չէ»,-ընդգծեց Ստեփանյանը։

Վագրային թռիչք, հավային էֆեկտ

Հայաստանը պետք է անցում կատարի որակապես նոր թռչնաբուծության։ Հանրապետությունում մինչև օրս տոհմական տնտեսություն չկա, որտեղ ձվատու հավեր և բրոյլերներ կբուծեին, ուստի տեղական թռչնաֆաբրիկաները անընդհատ պետք է տոհմական ճտեր ներկրեն։ Եվ եթե ինչ-որ ֆորսմաժորային պայմաններում ներկրումներն ընդհատվեն, ապա Հայաստանում հավի մսի և ձվի արտադրությունը ձախողման վտանգի առաջ կկանգնի։ Ինչն էլ, ի դեպ, պատահեց անցած տարի։

Այս սխալներն անում են գրեթե բոլոր կանայք. Աննա Մաթևոսյանը խոհանոցային գաղտնիքներ է բացում

«Փակ սահմանների պատճառով մենք անցած տարի գրեթե չկարողացանք թարմացնել գլխաքանակը։ Ձվատու հավերի մթերատվությունն ընկել է, բայց ֆաբրիկաները ստիպված են պահել դրանք, քանի որ առայժմ չեն կարող նորերը ներկրել»,-հայտարարեց Ստեփանյանը։

Մեկ խոսուն փաստ․ հայկական ֆաբրիկաները ճուտ գնում են հարևան Իրանից և Վրաստանից։ Վրաստանում մինչև 2000-ականների վերջը թռչնաֆաբրիկաներն ավելի թույլ էին զարգացած, և Հայաստանն անգամ հավի միս և ձու էր արտահանում այնտեղ։ Սակայն անցած տարիների ընթացքում Վրաստանում նախ թռչնաֆաբրիկաներ հայտնվեցին, այնուհետև նաև տոհմային տնտեսություններ, ընդ որում՝ մեծամասամբ պետական աջակցության շնորհիվ։

Իրանում, բնականաբար, նման աջակցություն նույնպես եղել է և կա։ Անգամ Ռուսաստանում (որտեղ շուկան տասնյակ անգամ ավելի մեծ է և ֆաբրիկաների ռեսուրսներն էլ շատ ավելի մեծ են) հավի մսի ներկրման փոխարինման հարցում պետությունն օգնում է։ Եվ միայն Հայաստանում է, որ իշխանությունները (թե հին, թե նոր) համառորեն հրաժարվում են թռչնաբույծներին որևէ աջակցություն տրամադրել։

«Մեզ պատասխանում են․ «Տոհմային տնտեսությունը ձեզ է պետք՝ ինքներդ էլ ստեղծեք»։ Բայց դրա ծախսը կվերադառնա 3-5 տարի հետո, ընդ որում՝ 15-16 միլիոն եվրո ներդրում է պահանջում։ Ոչ մի բանկ այդպիսի վարկ չի տա․ ֆաբրիկաների եկամուտներն արդեն այն չեն, ինչ առաջ, քանի որ մրցակցությունը ծայրահեղ մեծ է»,-ավելացրեց Ստեփանյանը։

Նշենք, որ Հայաստանի իշխանությունները տարիներ շարունակ պնդում են, որ երկիրն ընթանում է նորարարական տնտեսության ճանապարհով և առաջ է անցել հարևաններից։ Էկոնոմիկայի նախկին նախարարներից մեկը հայտարարել էր, որ Հայաստանը պատրաստվում է տնտեսության մեջ «վագրի թռիչքի»։ Բայց ոչ միայն վագրի թռիչք, այլև անգամ հավի ցատկ ոչ ոք չէր ուզում և չի ուզում անել։

Այսպիսով, թռչնաբույծները կառավարությանը խնդրում են մի շարք հարցերի պատասխանել։ Արդյո՞ք Հայաստանը կփոխի շուկայի կանոնները և կփակի անորակ ներմուծման ճանապարհը։ Արդյո՞ք  այդ դեպքում կառավարությունը պատրաստ է օգնել տոհմային տնտեսության ստեղծմանն ու սեփական ձվատու հավերի բուծմանը։ Եվ վերջապես՝ եթե իշխանությունները չեն պատրաստվում ոչինչ անել, ապա կարելի՞ է գոնե նախապես ասել այդ մասին, որպեսզի ֆաբրիկաներն իմանան, որ նոր ներդրումներ ծրագրել պետք չէ։

283
թեգերը:
տնտեսություն, Հայաստան, հավկիթ, հավ
Ըստ թեմայի
«Հատուկ չվերթ» խոշոր եղջերավոր անասունների համար, կամ ինչու են ՀՀ-ում սկսել միս քիչ ուտել
Ի՞նչ է կատարվում օրգանիզմում, երբ միս ենք ուտում
Մսամթերքի «բակային վաճառքները» վերահսկելու համար ՍԱՏՄ-ն կհամագործակցի ՏԻՄ-երի հետ
Автотрасса Север-юг

Ստորջրյա քարեր «Հյուսիս–Հարավ» ճանապարհին. պե՞տք է արդյոք այն հիմա

157
(Թարմացված է 23:43 28.02.2021)
«Հյուսիս–Հարավը» անկախ Հայաստանի պատմության մեջ ամենամեծ նախագծերից մեկն է, որի իրականացման հարցում շահագրգռված է ոչ միայն Երևանը, այլև Թեհրանն ու Թբիլիսին։

Լաուրա Սարգսյան, Sputnik Արմենիա

«Հյուսիս–Հարավ» ավտոմայրուղու նախագիծը ժամանակակից իրողություններում ու 2020 թվականի նոյեմբերի 9-ին Հայաստանի, Ռուսաստանի և Ադրբեջանի առաջնորդների եռակողմ հայտարարությամբ նախատեսված տրանսպորտային հաղորդակցությունների ապաշրջափակման համատեքստում չի կորցրել իր կարևորությունն ու նշանակությունը։ Ավելին, տրանսպորտային հաղորդակցությունների ոլորտի մասնագետները շարունակում են պնդել, որ ճանապարհը կարևոր է ոչ միայն Երևանի համար։

Դեռ երկու տարի առաջ նախագիծը հետաքրքրեց Չինաստանի գործընկերներին։ Փորձագետներն այն ժամանակ նշեցին, որ նախագծի իրականացման պարագայում ճանապարհը կարող է դառնալ «Նոր մետաքսի ճանապարհ» գլոբալ նախագծի մի մասը։

Նախագծի իրականացումն ու ավտոճանապարհի շահագործումը թույլ կտան Հայաստանին կարևոր տարանցիկ հանգույց դառնալ, որը կձևավորի Պարսից ծոց–Սև ծով միջանցքը, և երկիրը դուրս կբերի տրանսպորտային շրջափակումից։

Այս նախագծի կարևորությունը Երևանում հասկանում էին իշխանափոխությունից և՛ առաջ, և՛ հետո։ Իսկ օրերս Գյումրիում ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի հետ խորհրդակցության ժամանակ հայտարարվել էր 2021 թվականին Թալին–Լանջիկ և Լանջիկ–Գյումրի հատվածի կառուցման մասին։

Ի՞նչ է հայտնի նախագծի մասին, և ե՞րբ այն կավարտվի

Հասկանալու համար, թե ինչ աշխատանքներ են իրականացվել ավտոմայրուղու շինարարության նախագծի իրականացման շրջանակում, մենք դիմեցինք ՀՀ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարություն։ Գերատեսչության ճանապարհային դեպարտամենտից մեզ պատասխանեցին, որ «Հյուսիս–Հարավ» տրանսպորտային միջանցքը լայնածավալ նախագիծ է, որը բաղկացած է 5 տրանշից։

«Աշխատանքներն ամբողջությամբ ավարտվել են Տրանշ-1–ում. կառուցվել է Երևան–Աշտարակ, Երևան–Արտաշատ 31-կիլոմետրանոց ճանապարհը և 2016 թվականին հանձնվել շահագործման», – ասացին դեպարտամենտում։

Գերատեսչությունից նշեցին, որ ներկա պահին Տրանշ-2-ի անավարտ աշխատանքների ծավալի գնահատում է իրականացվում (Աշտարակ-Թալին 42 կմ երկարությամբ ճանապարհահատված)։ 2021 թվականի վերջին կապալառուի միջազգային մրցույթ կհայտարարվի։

Ապաշրջափակում չի կարող լինել, քանի դեռ գերիների հարցը չի լուծվել․ փորձագետ

Դեպարտամենտից հիշեցրին, որ նշված տրանշով զբաղվում էր իսպանական Corsan Corviam Construccion S.A. ընկերությունը, որը 2018 թվականին դադարեցրեց շինարարական աշխատանքներն ու հեռացավ հայաստանյան շուկայից։ 2019 թվականի հուլիսին ընկերության հետ պայմանագիրը խզվեց կապալառուի կողմից պայմանագրի բազմաթիվ խախտումների, ինչպես նաև նրա անվճարունակության  պատճառով։

2019 թվականի նոյեմբերին Միջազգային առևտրային պալատ դիմում էր ներկայացվել կապալառուի դեմ արբիտրաժային քննություն սկսելու մասին։ Գործընթացը շարունակվում է։

Գերատեսչությունից պարզաբանեցին, որ ներկա պահին շինարարական աշխատանքներ են իրականացվում Տրանշ-3-ում (Թալին–Լանջիկ` 18,7 կմ, Լանջիկ–Գյումրի` 27,5 կմ, ճանապարհների ընդհանուր երկարությունը` 46,2 կմ)։ Բացի այդ, նախագծման աշխատանքներ են տարվում 3 ենթահատվածից բաղկացած Տրանշ-4–ի շրջանակում Քաջարան–Ագարակ հատվածում։

«Նախագծի շինարարության ավարտի մասին կարելի է հստակ հայտարարել` տրանշներում ֆինանսական աղբյուրների ճշգրտումից և շինարարության մեկնարկից հետո», – հայտարարեցին դեպարտամենտում։

Ներկա պահին շինարարական աշխատանքներ են ընթանում Թալին–Լանջիկ, Լանջիկ–Գյումրի ճանապարհահատվածներում։ Կապալառուն չինական Sinohydro Corporation ընկերությունն է։ Արդեն իրականացվել են հիմքի և ենթահիմքի աշխատանքները։ Ճանապարհի որոշ հատվածներ պատրաստ են ասֆալտապատման համար, գործընթացը կմեկնարկի 2021 թվականին։

Տրանշ–3-ի շինարարությունը նախատեսվում է ավարտել 2022 թվականի վերջին - 2023 թվականի սկզբին։

Իսկ փաստացի՞

Հայաստանի տրանսպորտային առաքողների միության ղեկավար Եղիշե Հովհաննիսյանը տրանսպորտային միջանցքը Երևանի համար կարևոր է համարում։ Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում նա նշեց, որ ճանապարհի նշանակությունը չի փոխվում տարածաշրջանում տրանսպորտային հաղորդակցությունների ապաշրջափակման մասին հայտարարությունների համատեքստում։

«Ճանապարհը ապաշրջափակման հարցի հետ անուղղակիորեն է կապված, այդ մայրուղին իր գործառույթն ունի, այն սկսել են կառուցել և այն գործելու է», – ասաց Հովհաննիսյանը։

Նա հիշեցրեց, որ իսկզբանե «Հյուսիս–Հարավ»–ը նախատեսված էր որպես տարանցիկ և կենտրոնական մայրուղի հայկական բեռների տեղափոխման համար, որը հնարավորություն  կտա Իրանին, Վրաստանին, Հայաստանին կոմունիկացիոն կապ ունենալ։

Հայաստանը, Շիրակի մարզը, Գյումրին պետք է կառուցենք նորովի. Փաշինյան

Մայրուղին նախևառաջ նախատեսված է տարանցման համար և, ըստ էության, շարունակում է այդպիսին մնալ։ Ըստ նրա` միջանցքի գործարկումը թույլ կտա աշխուժացնել տրանսպորտային լոգիստիկան։ Ճանապարհը թույլ կտա Իրանից և Հայաստանից բեռներին անմիջապես ելք ապահովել դեպի վրացական Փոթի և Բաթում նավահանգիստներ։

«Այստեղ ուղիղ ճանապարհ կլինի դեպի ծով Վրաստանի տարածքով, ինչը կարևոր է ինչպես Երևանի, այնպես էլ Թեհրանի համար։ Ճանապարհը կապելու է Պարսից ծոցն ու Սև ծովը», – ասաց Հովհաննիսյանը։

Փորձագետն ընդգծեց, որ ավտոճանապարհը ծովայինից բավական կարճ է։  Իսկ լոգիստիկայում առանձնակի տեղ ու դեր ունեն ժամանակի և ծախսի գործոնները։

«Հյուսիս–Հարավ» նախագիծն անկախ Հայաստանի պատմության մեջ ամենալայնածավալ նախագծերից մեկն է։  Ճանապարհը կկրճատի տարածությունը իրանական սահմանից մինչև վրացական սահման 550 կմ–ից մինչև 490 կմ և կհեշտացնի ելքը դեպի Սև ծով ոչ միայն Հայաստանի, այլև Իրանի համար։

157
թեգերը:
Իրանի Իսլամական Հանրապետություն, Վրաստանի Հանրապետություն, Հայաստան, «Հյուսիս–հարավ» ավտոճանապարհ
Ըստ թեմայի
Երկաթուղային հաղորդակցության սխեման Հարավային Կովկասում` ապաշրջափակումից հետո
Ֆրանսիական ռազմական օգնությունը Հայաստանին. ի՞նչ է թաքնված դրա հետևում
«Հյուսիս–հարավ» ճանապարհի շինարարությունը շարունակվում է. մանրամասներ
Сельскохозяйственный рынок рядом с межгосударственной трассой М-2 в районе Мегринского таможенного поста

Մեղրիի մաքսակետին կից կառուցվել են ավտոկայանատեղի և գյուղատնտեսական շուկա

37
(Թարմացված է 11:06 25.02.2021)
Ծրագրի ողջ բյուջեն կազմում է 94.869.467 ՀՀ դրամ, որից «Պահպանվող տարածքների աջակցման ծրագիր – Հայաստան» ծրագրի ներդրումը կազմում է 43.474.200 ՀՀ դրամ։ 

ԵՐԵՎԱՆ, 25 փետրվարի - Sputnik. Մեղրիի մաքսակետին կից և Մ-2 միջպետական ճանապարհի հարևանությամբ, «ՊՏԱԾ-Հ» ծրագրի ու Մեղրու համայնքապետարանի համագործակցության շրջանակներում, կառուցվել են ավտոկայանատեղի և գյուղատնտեսական շուկա, տեղեկացնում են ՀՀ շրջակա միջավայրի նախարարությունից։

Ծրագրի ողջ բյուջեն կազմում է 94.869.467 ՀՀ դրամ, որից «Պահպանվող տարածքների աջակցման ծրագիր – Հայաստան» ծրագրի ներդրումը կազմում է 43.474.200 ՀՀ դրամ։ 

Автостоянка рядом с межгосударственной трассой М-2 в районе Мегринского таможенного поста
Ավտոկայանատեղի

Գյուղատնտեսական շուկայի համար իրականացվել է 1155 ք.մ. տարածքի վերանորոգման, բարեկարգման, հենապատի և սանհանգույցի կառուցման աշխատանքներ։ Տեղադրվել են 8 տաղավար և ճանապարհային նշաններ։

Ավտոկայանատեիի համար իրականացվել է 3084 ք.մ. տարածքի վերանորգման, բարեկարգման, հենապատի և սանհանգույցի կառուցման աշխատանքներ։

37
թեգերը:
Ավտոկայանատեղի, Շուկա, Մեղրի
Ըստ թեմայի
Մեղրիում ականի պայթյունի հետևանքով հրշեջ–փրկարարներից մեկը կորցրել է ոտքը
Ադրբեջանցիները հատուկ տեխնիկայով փոխում են ջրի հունը. Մեղրի համայնքը լուրջ խնդրի է բախվում
Մեղրի խոշորացված համայնքի ղեկավարին մեղադրանք է առաջադրվել
ՃՏՊ, արխիվային լուսանկար

Վրաերթ Արարատի մարզում. տղամարդը մի քանի մետր շպրտվել է ու տեղում մահացել

0
(Թարմացված է 00:19 01.03.2021)
Վարորդը փախուստի չի դիմել, փորձել է օգնություն ցուցաբերել վրաերթի ենթարկված տղամարդուն։

ԵՐԵՎԱՆ, 28 փետրվարի – Sputnik. Այսօր՝ փետրվարի 28-ին, մահվան ելքով վրաերթ է տեղի ունեցել Արարատի մարզում: Ժամը 20:30–ի սահմանում Նիզամի գյուղի բնակիչ, 38-ամյա Էդուարդ Աբրահամյանը՝ Նիզամի գյուղի կենտրոնական փողոցում իր վարած «Mercedes» մակնիշի ավտոմեքենայով վրաերթի է ենթարկել համագյուղացուն` 76-ամյա Միրզա Աբրամովին: Տեղեկությունը հայտնում է shamshyan.com–ը։

Ըստ կայքի` վարորդը փախուստի չի դիմել, փորձել է օգնություն ցուցաբերել վրաերթի ենթարկվածին, սակայն վերջինս, որ հարվածից մի քանի մետր շպրտվել է, տեղում մահացել է:

Սպանություն Լոռիում. 35–ամյա տղամարդը մահացել է մինչև հիվանդանոց հասնելը

Փաստի առթիվ հարուցվել է քրեական գործ ՀՀ ՔՕ 242 հոդվածի 2-րդ մասի հատկանիշներով:

Քննիչի հանձնարարականով ավտոմեքենան տեղափոխվել է ոստիկանության Մասիսի բաժնի պահպանվող հատուկ տարածք:

Փարաքար-Մուսալեռ ավտոճանապարհին բախվել են «Mazda»-ն և «Honda Elison»-ը․ կա զոհ

0
թեգերը:
վարորդ, Մահ, Վրաերթ, Արարատի մարզ, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Երկու անգամ նույն տունն է մտել գողության համար, Սևանի ոստիկանները բռնել են դեպքի վայրում
Հրդեհ Աբովյան քաղաքում. այրված կրպակում դիակ են հայտնաբերել
Նուբարաշենի գերեզմանները թալանել են. ոստիկանները հայտնաբերել են գողերին