Բենզինի լիցքավորման կայան

Ինչո՞ւ են ուշանում շոշափելի փոփոխությունները վառելիքի հայկական շուկայում

80
(Թարմացված է 14:26 08.03.2019)
Շուտով կլրանա մեկ տարին, ինչ իրողություններ են փոխվել, նոր իշխանությունները հայտարարել են մենաշնորհների, կոռուպցիոն սխեմաների, բիզնես-հովանավորչության անթույլատրելիության մասին, սակայն կոնկրետ վառելիքի շուկայում այդպես էլ չեն հայտնվել նոր «խաղացողներ», որոնք կառաջարեն եղածից ավելի մատչելի և որակյալ բենզին կամ դիզվառելիք:

ԵՐԵՎԱՆ, 9 մարտի — Sputnik. Իշխանափոխությունից հետո տարբեր գործարարներ (այդ թվում՝ ժամանակին վառելիքի ներկրման ու իրացման ոլորտից դուրս մնացած) մենաշնորհների վերացման  հայտարարություններից հետո համակվել էին բենզին ու դիզվառելիք Հայաստան ներկրելու ոգևորությամբ:

Տնտեսագետ, ՀԱԿ տնտեսական հանձնախմբի անդամ Վահագն Խաչատրյանը, Sputnik Արմենիայի եթերում անդրադառնալով վառելիքի շուկայի անցյալի և ընթացիկ խնդիրներին, նկատեց, որ այդ ոգևորությունն աստիճանաբար նվազել է:

Հիմնվելով իր ուսումնասիրությունների վրա՝ Վահագն Խաչատրյանը ներկայացրեց վառելիքի ներկրման և իրացման շուկայում նախքան իշխանափոխությունը եղած արատավոր մոտեցումներն ու բարքերը` նշելով. «Մինչև 2003 թիվը եղել է վառելիքի (բենզին, դիզվառելիք) 23 մատակարար, հետո՝ 13, հետո, իսկ մինչև 2018թ. ապրիլյան դեպքերը մնացել են 5-ը: Այսինքն՝ խիստ մոնոպոլիզացվել է շուկան և դա պատահականորեն չի եղել: Դա եղել է ուղղակի կանխամտածված և իշխանության կողմից ուղղորդված:

Շուկայական մեխանիզմներ չեն գործել, գինը ձևավորվել է ոչ թե շուկայում, այլ առանձին սենյակներում, ամենաբարձր պաշտոնյաների կամ ամենաբարձրաստիճան պաշտոնյայի կողմից, որովհետև այն մարդիկ, ընկերությունները, որոնք 23-ից դարձել են 13, հետո` 5, դրանք որոշվել են երկրի ղեկավարի կողմից, ինքն է արտոնություններ տվել, թե ով պետք է վառելիքի շուկայում զբաղվի վառելիքի ներկրմամբ:

Վահագն Խաչատրյանն ընդգծեց, որ իր ասածը նորություն չէ: «Սա իրականություն է»,-ասաց նա:

Այդուհանդերձ, արդեն գրեթե մեկ տարի է, ինչպես ասում են, իրավիճակ է փոխվել, նոր իշխանությունը հայտարարել է մենաշնորհների, կոռուպցիոն սխեմաների, բիզնես-հովանավորչության անթույլատրելիության մասին: Սակայն կոնկրետ վառելիքի շուկայում այդպես էլ չեն հայտնվել նոր «խաղացողներ», որոնք ավտոմեքենայատերերին կառաջարկեին եղածից ավելի մատչելի և որակյալ բենզին կամ դիզվառելիք:

Վահագն Խաչատրյանը նշում է, որ իր վերլուծությունները ցույց են տալիս, որ դրա հիմանական խոչընդոտներից մեկը հարևան Վրաստանում նավահանգստային ծառայությունների և երկաթուղային բեռնափոխադրումների դիմաց պահանջվող կամայականորեն բարձր գներն են, որոնց հիմնականում բախվում են «նորեկ» գործարարները:

Հարցին, թե՝ տեսնո՞ւմ եք նախադրյալներ, որ վառելիքի շուկայում կարող են արմատապես ու շահեկան փոփոխություններ լինել, թե՞ դեռ պետք է մի որոշ ժամանակ էլ սպասել, Վահագն Խաչատրյանը պատասխանեց. «Կարծում եմ, որ պետք չի սպասել: Որքան խորացա այս հարցում, հասկացա, որ դա բարդ խնդիր չէ: Ուղղակի ես մի ուրիշ վերապահում ունեմ. հասկանում եմ, որ իշխանություններն այնքան առաջնահերթ խնդիրներ ունեն, որ դեռևս, ինչպես ասում են՝ ձեռքերը վերջնականապես սրան չեն հասել: Մի խնդիր էլ կա. գազը: Գիտեք՝ գազօգտագործող մեքենաների թիվն անհամեմատ շատացել է: Բայց ես համոզված եմ, որ ի վերջո այս հարցը կլուծվի, և այստեղ բիզնեսի ներկայացուցիչներն էլ պետք է շարունակեն պահանջել, այս հարցը բարձրացնել, և այս շուկայում մենք կասկածները մեր միջից հանենք»:

Ըստ Խաչատրյանի՝ հաճելի չէ, երբ Վրաստան ենք գնում ու վառելիքը ավելի մատչելի է, որակը՝ ավելի լավը, և անհասկանալի, թե ինչու պետք է գաս, սահմանն անցնես, ու արդեն չիմանաս՝ ինչ ես առնում, ինչ որակի ես առնում:

80
թեգերը:
Հայաստան
Ըստ թեմայի
Մարգարյան․ «Այո, թանկացումներ կլինեն, նվազագույնը 10-15 տոկոսի չափով»
Պետությունը կսուբսիդավորի գյուղացիների վարկերը. սահմանապահ գյուղերը կազատվեն տոկոսներից
Կենտրոնական բանկը պարզաբանել է, թե ինչի վրա են ծախսվել ՀՀ պահուստները
Գազավորված ըմպելիքները կթանկանան, Հայաստանում տեղ կբացվի թուրքական արտադրանքի համար
Ռուսական «Պեգասը» չվերթեր կկատարի Հայաստան
Հունական «համով», հայկական ոգով. ինչպես վանաձորցի ընտանիքը հրուշակարան բացեց