Ֆինանսների նախկին նախարար Վարդան Արամյան

Իշխանությունը «նեղն է ընկել». նախկինների հետ փակ քննարկում է եղել. «Հրապարակ»

494
(Թարմացված է 10:30 17.03.2020)
Նախկին իշխանության ներկայացուցիչների հետ քննարկվել են երկրում կորոնավիրուսով պայմանավորված` հնարավոր տնտեսական անկման հարցերը:

ԵՐԵՎԱՆ, 17 մարտի — Sputnik. Երեկ ԱԺ-ում փակ քննարկում է կազմակերպվել, որին հրավիրված են եղել նախկին իշխանության ներկայացուցիչները։ Տեղեկությունը հաղորդում է «Հրապարակ» թերթը։

Կորոնավիրուսի երկու դեպք գրանցվել է Չարենցավանում

«Իշխանությունները նեղն են ընկել ու որոշել են ապավինել նախկինների աջակցությանը: Մասնավորապես, ԱԺ-ում կայացած փակ քննարկմանը հրավիրված են եղել ֆինանսների նախկին նախարար Վարդան Արամյանը, փոխվարչապետ Վաչե Գաբրիելյանը, հանրային ֆինանսների մասնագետ Հովհաննես Ավետիսյանը, տնտեսագետ Աշոտ Խուրշուդյանը»,–նշված է հոդվածում։

Արտակարգ դրությունը հաստատվեց առանց քվեարկության

Քննարկման մասնակիցներն անդրադարձել են երկրում կորոնավիրուսով պայմանավորված` հնարավոր տնտեսական անկման հարցերին: Իշխանությունը մտադիր է ձևավորել մասնագիտական հանձնաժողով, որտեղ իրավիճակը մեղմացնելու ելքեր կառաջարկվեն հմուտ մասնագետների կողմից:

«Հրապարակը» փորձել է Աշոտ Խուրշուդյանից պարզել քննարկման մանրամասները, սակայն վերջինը փոխանցել է, որ եղել է փակ քննարկում ու որոշում, և որ չեն խոսելու այդ մասին:

Հայաստանում կորոնավիրուսով վարակվածների թիվը հասավ 52-ի

494
թեգերը:
Վարդան Արամյան, Արտակարգ դրություն, Ճգնաժամ, կորոնավիրուս, տնտեսություն
Ըստ թեմայի
«Ստեղծել վախի մթնոլորտ. վնասել տնտեսությանը». նոր վարկած` կորոնավիրուսի ստեղծման մասին
Քթոյան. «Կորոնավիրուսը չի կարող համաշխարհային տնտեսության փլուզման պատճառ դառնալ»
Ռուբլու անկումը վտանգավոր է Հայաստանի տնտեսության համար. Մանվելյանը փակագծեր է բացում
Հանքահումքի միջազգային գների անկումը կարող է ուղղակիորեն հարվածել ՀՀ տնտեսությանը 
Հայ-թուրքական սահման

Եթե հայ-թուրքական սահմանը բացվի, մենք բավականին առաջ կընկնենք. Եղիշե Հովհաննիսյան

159
(Թարմացված է 23:41 01.12.2020)
«Տրանս Լոջիսթիքս Քոքազուս» տրանսպորտային առաքիչ ընկերության տնօրեն Եղիշե Հովհաննիսյանը Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում անդրադարձել է հայ-թուրքական սահմանների բացման մասին ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանի հայտարարությանը:
«Նույնիսկ եթե դիվանագիտական հարաբերությունները կարգավորվեն, միևնույն է՝ պետք է թուրքական ապրանքի հոսքը նվազեցնենք». Հովհաննիսյան

Եթե թուրքերի հետ որևէ առևտրային առնչություն ունենանք, մենք կճզմվենք: Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում նման կարծիք հայտնեց «Տրանս Լոջիսթիքս Քոքազուս» տրանսպորտային առաքիչ ընկերության տնօրեն Եղիշե Հովհաննիսյանը՝ անդրադառնալով թուրքական ապրանքների հոսքը դեպի Հայաստան չեղարկելու որոշմանը և սահմանների բացման հնարավորությանը:

«Նույնիսկ եթե դիվանագիտական հարաբերությունները կարգավորվեն, միևնույն է՝ մենք պետք է ամեն ինչ անենք, որ թուրքական ապրանքի հոսքը նվազեցնենք, որովհետև մեզ ուշքի գալու համար առնվազն 2-3 տարի է պետք, որ մենք կարողանանք մրցակցություն ունենանք իրենց ապրանքների հետ, բարդ իրավիճակ է»,- ասաց նա:

Անդրադառնալով ճանապարհների բացման հնարավորությանը՝ Հովհաննիսյանը նշեց, որ այստեղ պետք է շեշտը դնել Ախուրյանի վրա, թեպետ Մարգարան էլ կարող է ինչ-որ տեղ դերակատարում ունենալ:

«Մեզ ավելի շատ Ախուրյանն է օգնելու: Այդ հատվածը մեզ համար կարևոր է լինելու ոչ թե երկաթգծային, այլ կոնտեյներների տեղափոխման առումով, այսինքն՝ եթե Ախուրյանից մինչև Մերսին կոնտեյներային գնացքներ լինեն, մենք բավականին առաջ կընկնենք, Եվրոպայի ցանկացած բեռ ավելի ձեռնտու է վերցնել Մերսինից, քան Փոթիից»,- ընդգծեց մեր զրուցակիցը:

Նրա խոսքով՝ ճանապարհների բացման հարցում թուրքական կողմը ևս շահագրգռված կլինի:

Ո՞րն է թուրքական և ադրբեջանական շուկաների բացման քաղաքական գինը

Հիշեցնենք՝ օրերս ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանը Հանրային հեռուստաընկերության եթերում խոսել էր սահմանների բացման հնարավորությունների մասին և նշել, որ այն լայն հնարավորություն կընձեռի, որ մեր արտահանողները կարողանան իրենց արտադրանքը արտահանել Ռուսաստան և այլ երկրներ ավելի հարմար ճանապարհներով, քան մինչև հիմա են անում։ 

159
թեգերը:
Ճանապարհ, Թուրքիա, Հայաստան
Ըստ թեմայի
Շաքարավազի, ձեթի, կարագի թանկացումներն օբյեկտիվ պատճառներ ունեն. ՏՄՊՊՀ
Առաջնահերթ խնդիրը գործարարության խթանումն է. կառավարման ոլորտի մասնագետ
«Մանիպուլյացիա մի՛ արեք». Քերոբյանը պատասխանեց ադրբեջանական շուկայի հետ կապված հարցին
Կիրյակոս Միցոտակիս

Հունահայոց թեմը հայ գերիների հարցով դիմել է Հունաստանի վարչապետին

20
(Թարմացված է 23:06 01.12.2020)
Հունահայոց թեմի անունից դիմումը հղել է թեմի առաջնորդական տեղապահ տեր Խորեն վարդապետ Առաքելյանը։

ԵՐԵՎԱՆ, 1 դեկտեմբերի - Sputnik. Հայ առաքելական եկեղեցու Հունաստանի թեմի (Հունահայոց թեմ) առաջնորդական տեղապահ տեր Խորեն վարդապետ Առաքելյանը հայ գերիների հարցով դիմել է Հունաստանի վարչապետ Կիրյակոս Միցոտակիսին։ Դիմումի նկարը նա հրապարակել է Facebook-ում։

«Այսօր գրություն ուղարկեցի Հունաստանի վարչապետ տիար Կիրյակոս Միցոտակիսին` հայ գերիների շուտափույթ և անվնաս վերադարձի գործում կարելի միջնորդություն անելու խնդրանքով: Հուսանք, որ մեր եղբայրները ողջ և առողջ շուտով կվերադառնան տուն»,-գրել է նա։

ՀՀ ՔԿ պաշտոնական տվյալներով` Ադրբեջանում պատերազմի սկզբից գերեվարված 20 հայ կա` զինվորականներ և խաղաղ բնակիչներ։

Ավելի վաղ Ադրբեջանը գերի էր վերցրել Հադրութի երկու խաղաղ բնակչի ՝ 85-ամյա Եվգենյա Բաբայանին, որը ԿԽՄԿ միջնորդությամբ վերադարձվել էր Հայաստանին, և 84-ամյա Միշա Մելքումյանին, որը մահացել էր Բաքվում:

Պուտինն Ադրբեջանում պահվող հարյուրավոր գերիների հարցերով անձամբ է զբաղվում. Արա Աբրահամյան

Տղամարդու դիակը ստանալուց և դատաբժշկական փորձաքննությունից հետո ՀՀ քննչական կոմիտեն հայտնել էր, որ նրա մահը եղել է բռնի ու տեղի է ունեցել գանգուղեղային վնասվածքի հետևանքով:

Իրավապաշտպան Արտակ Զեյնալյանը նոյեմբերի 23-ին 17 գերիների անուններ էր հրապարակել։

Արցախի մարդու իրավունքների պաշտպան Արտակ Բեգլարյանը նոյեմբերի 27-ին հայտնեց, որ բաց տեսանյութերի վերլուծության հիման վրա հայկական կողմը մոտ 50-60 ռազմագերու վերաբերյալ տվյալներ ունի, բայց 30-ի ինքնությունն են կարողացել պարզել:

Գերիների վերադարձն ու անհայտ կորածների խնդիրներն առաջնային են. բողոքի երթը` լուսանկարներով

20
թեգերը:
հայեր, գերի, Վարչապետ, Հունաստան
Ըստ թեմայի
Ադրբեջանում հայտնված 13 հայ գերիների պաշտպանության համար ՄԻԵԴ–ը հրատապ միջոց կկիրառի
Որտեղ փնտրել հայ գերիների վերադարձի բանալին. Զաքարյանը՝ ՌԴ նախագահին ուղղված նամակի մասին
Ղարաբաղում գերիների և զոհվածների մարմինների փոխանակման գործընթացն արագ կարվի. Լավրով
Ստեփանակերտի օդանավակայան. արխիվային լուսանկար

Իրավիճակ է փոխվել. հնարավո՞ր է արդյոք Ստեփանակերտի օդանավակայանի վերագործարկումը

97
Լեռնային Ղարաբաղում ստորաբաժանումների, տեխնիկայի ու բեռների փոխադրումը հարյուրավոր կիլոմետրեր` վերածվում է բարդ զորքային գործողության։ Տարվա մեջ երկու անգամ խաղաղապահների անձնակազմի ռոտացիա է լինելու։

Ալեքսանդր Խրոլենկո, ռազմական վերլուծաբան

Ռուսական խաղաղապահ առաքելությունը Լեռնային Ղարաբաղում առանձնանում է բարդագույն լոգիստիկայով։ Ստեփանակերտի օդանավակայանի վերականգնումն ու արդիականացումը թույլ կտա ընդունել Ռուսաստանի ՌՏՈւ ռազմատրանսպորտային ինքնաթիռները, նոր գործողությունների հնարավորություն կտա, զորախմբի մատակարարման հետ կապված բազում խնդիրներ կլուծի։

Ղարաբաղը Հայաստանին կապում է միայն հինգ կիլոմետր լայնություն ունեցող Լաչինի միջանցքը։ Ճանապարհն այժմ ռուս խաղապահաների հսկողության տակ է, բայց ամեն դեպքում տարածաշրջանում իրավիճակի հնարավոր սրման դեպքում այն չափազանց խոցելի է։ Ադրբեջանին Լաչինի փոխանցումից հետո հեռանկարում նոր ճանապարհի (միջանցքի) շինարարություն է։ Սակայն մարդկանց ու բեռների օպերատիվ մատակարարումն արդեն այսօր է անհրաժեշտ։

Ստեփանակերտից Երևան («Էրեբունի» ավիաբազա, «Զվարթնոց») ավտոմեքենայի ճանապարհը 320 կմ է։ Գործողության առաջին օրերին խաղաղապահները հենց այդ ճանապարհով էին Ստեփանակերտ շարժվում։ Հետո՝ նոյեմբերի 28-ին, խառը երթուղի յուրացրին․ բեռներով ու տեխնիկայով վագոնները Ռուսաստանից ժամանում են Բարդա ադրբեջանական երկաթուղային կայարան, որից հետո մեքենաներով ուղղվում են Բարդա – Աղդամ – Ստեփանակերտ երթուղով։ Ամեն դեպքում ճանապարհը երկար է։

Լեռնային Ղարաբաղում ստորաբաժանումների, տեխնիկայի ու բեռների փոխադրումը հարյուրավոր կիլոմետրեր` վերածվում է բարդ զորքային գործողության։ Տարվա մեջ երկու անգամ խաղաղապահների անձնակազմի ռոտացիա է լինելու։ Տարածաշրջանում իրավիճակի բարդացումը կարող է լրացուցիչ ուժեր ու միջոցներ պահանջել։ Միաժամանակ Ստեփանակերտից ինը կիլմետր հեռավորության վրա կա օդանավակայան, որը տեսականորեն կարող է ծանր ռազմատրանսպորտային ավիացիա ընդունել։

Որքա՞ն ժամանակ կպահանջվի Լեռնային Ղարաբաղն ականազերծելու համար

Այստեղ չվերթերը դադարել են 1990-ականների սկզբին՝ մարտական գործողությունների պատճառով։ Օդանավակայանի ենթակառուցվածքը տուժել է Ադրբեջանի կողմից հրթիռակոծության հետևանքով 2020 թվականի սեպտեմբերին ու հոկտեմբերին։ Թռիչքուղու երկարությունը 2200 մետր է։ Տեղանքի ռելիեֆը թույլ է տալիս անհրաժեշտության դեպքում ևս 1000 կիլոմետրով երկրարացնել այն ու կողքին նորը կառուցել։ Կարող է պարզվել, որ Ստեփանակերտի օդանավակայանի վերակենդանացմումն ու արդիականացումն ավելի թանկ չէ, քան տարիներ շարունակ երկար չվերթերի գինը, ժամանակի և ուժերի ահռելի ծախսը։ Օդանավակայանը կարող է նաև քաղաքացիական բեռների տեղափոխման լոգիստիկ կենտրոն դառնալ ու ապագայում կարևոր բաղադրիչ լինել Լեռնային Ղարաբաղի տնտեսական աճի համար։

Երկար ու վտանգավոր ճանապարհ

Ռուս խաղաղապահները 23 դիտորդական կետում շուրջօրյա ռեժիմով հսկում են Ղարաբաղում հրադադարի ռեժիմի պահպանումը, ապահովում են Լաչինի միջանցքով ավտոտրանսպորտի երթևեկության ու տեղի բնակչության տեղափոխության անվտանգությունը։ Նոյեմբերի 14-ից սկսած` ավելի քան 26 հազար փախստական իրենց տուն են վերադարձել։ Տարածաշրջանում ակտիվորեն աշխատում են ռուս սակրավորները, ռազմական բժիշկներն ու ԱԻՆ աշխատակիցները։

Խաղաղապահ խնդիրների լուծումը մշտական շարժունակություն է պահանջում։ Ղարաբաղյան պատերազմի դադարեցման մասին Ռուսաստան-Ադրբեջան-Հայաստան եռակողմ հայտարարության հիման վրա Մոսկվայի և Բաքվի ստորագրած հատուկ արձանագրությունը նախատեսում է Ադրբեջանի ու Հայաստանի միջև տրանսպորտային շփման ապաարգելափակումը։ Ակնհայտ է, որ այդ փաստաթուղթը հանում է արգելքները ոչ միայն երկրի վրա, այլև երկնքում` նկատի ունենալով չվերթերը Ստեփանակերտի օդանավակայան։ Ուղիղ չվերթը Ռուսաստանից կարող էր վերացնել լոգիստիկայի ու մատակարարման շատ խնդիրներ, նոր գործողությունների հնարավորություն կտար խաղաղապահների 15-րդ զորախմբավորման համար։

Արցախում խաղաղությունը երերուն է, կամ «նոր աշխարհի» վտանգավոր անորոշությունները

Ավելի վաղ Վրաստանն Ադրբեջանի ու Հայաստանի խնդրանքով բացել է իր օդային տարածքը ռուսական ռազմատրանսպորտային ավիացիայի համար։ Ռազմատրանսպորտային ավիացիայի ինքնաթիռները չվերթեր էին իրականացնում դեպի Երևան, հետո՝ տեխնիկայով անխուսափելի ու երկար երթ դեպի Ստեփանակերտ։ Այժմ ճիշտ ժամանակն է ամբողջովին ապաարգելափակելու տարածաշրջանի երկինքը։ Դա կարող է օգտակար լինել նաև Ադրբեջանին` Նախիջևան տանող ճանապարհի կառուցման համար։

Փակ երկինք

Ստեփանակերտի օդանավակայանը վերանորոգվում էր և պատրաստ էր արդեն 2012 թվականին ինքնաթիռներ ընդունելու։ Դա տեղի չունեցավ Բաքվի դիմակայության պատճառով։ Սակայն եռակողմ հայտարարության ստորագրումից և ռուսական խաղաղարար գործողությունների մեկնարկից հետո իրավիճակը տարածաշրջանում արմատապես փոխվեց։

Ժամանակն է վերանայել մոտեցումները թռիչքների անվտանգության նկատմամբ և չեղարկել արգելքները։ Առավել ևս, որ ադրբեջանահայկական «փոխադարձ ստուգարքի» նախադեպեր կան. Բաքվից Նախիջևան չվերթերն իրականացվում են միջազգային միջանցքերով Հայաստանի երկնքում, հայկական ավիաընկերությունները էլ օգտագործում են Ադրբեջանի տարածքի վրայով անցնող միջազգայնորեն պաշտպանված օդային միջանցքները։

Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը դեկտեմբերի 1–ին հայտարարեց. «Կգա օրը, երբ ԼՂ–ում այսօր բնակվող հայերն ու ադրբեջանցիները, որոնք անպայման այնտեղ կվերադառնան, կրկին կապրեն բարիդրացիականության պայմաններում։ Այստեղ լոգիստիկ հարցեր կան, տրանսպորտային հարցեր, էներգետիկ անվտանգություն։ Կդիտարկենք բոլոր այդ հարցերը»։

Սա հուսադրող է։ Եվ եթե բարձրադիր լեռնային տեղանքում գտնվող օդանավակայանը շուտով բացի իր թևերը, դա կօգնի տարածաշրջանային խաղաղությանն ու կայունությանը։

Ղարաբաղում խաղաղապահ գործողության գինն ու վարկանիշը. թվերն ավելի քան խոսուն են

97
թեգերը:
Ադրբեջան, Ռուսաստան, Լեռնային Ղարաբաղ, Արցախ, Ստեփանակերտի օդանավակայան
թեմա:
Իրադրությունը Հայաստանում և Արցախում հայտարարության ստորագրումից հետո
Ըստ թեմայի
Պուտինը Ղարաբաղում տեղակայված խաղաղապահների թեման քննարկել է ՌԴ ԱԽ–ի հետ
Ռուս խաղաղապահների աջակցությամբ գրեթե 19 հազար մարդ է վերադարձել Ղարաբաղ
Ռուս խաղաղապահներն ապահովել են ավելի քան 26 հազար փախստականների անվտանգ վերադարձն Արցախ