00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ուղիղ եթեր
09:00
8 ր
Ուղիղ եթեր
09:32
3 ր
Ուղիղ եթեր
09:35
25 ր
Ուղիղ եթեր
10:00
6 ր
Ուղիղ եթեր
10:06
34 ր
Ուղիղ եթեր
11:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
13:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
14:00
6 ր
Ուղիղ եթեր
17:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
18:00
6 ր
5 րոպե Դուլյանի հետ
18:06
7 ր
Ուղիղ եթեր
19:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
09:00
8 ր
Ուղիղ եթեր
09:34
6 ր
Ուղիղ եթեր
09:41
20 ր
Ուղիղ եթեր
10:01
9 ր
Ուղիղ եթեր
10:10
35 ր
Ուղիղ եթեր
11:00
9 ր
Ուղիղ եթեր
13:00
8 ր
Ուղիղ եթեր
14:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
17:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
18:00
46 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
19:00
46 ր
ԵրեկԱյսօր
Եթեր
ք. Երևան106.0
ք. Երևան106.0
ք. Գյումրի90.1

Երևանը Բաքվի կոկորդի ոսկո՞րն է, կամ ո՞վ է շահում Բաքու-Թբիլիսի-Կարս նախագծից

© AFP 2024 / VANO SHLAMOV Главы МИД Грузии, Азербайджана и Турции Михаил Джанелидзе, Эльмар Мамедъяров и Мевлют Чавушоглу
Главы МИД Грузии, Азербайджана и Турции Михаил Джанелидзе, Эльмар Мамедъяров и Мевлют Чавушоглу - Sputnik Արմենիա
Բաժանորդագրվել
Հայաստանը պետք է ակտիվորեն ներգրավվի Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթգծի շահագործման նախագծին, չնայած Թուրքիաի և Ադրբեջանի դժգոհությանը և Երևանի մասնակցության արգելակմանը:

Լաուրա Սարգսյան, Sputnik.

Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթգծի նախագծի մասնակից երկրներից որևէ մեկը Հայաստանին հնարավոր և լիարժեք գործընկեր չի համարում: Երևանը, որի մասնակից դառնալու հավանականությունը գրեթե զրոյական է, պետք է դիմակայի Անկարայի և Բաքվի ճնշմանը: Դառնալով այս նախագծի մասը, դուրս կգա տրանսպորտային շրջափակումից և այդպիսով կխափանի Թուրքիայի և Ադրբեջանի ծրագրերը, կարծում են հայ փորձագետները:

Նախօրեին Ադրբեջանի արտաքին գործերի նախարար Էլմար Մամեդյարովը Թբիլիսիում իր վրացի գործընկեր Միխայիլ Ջանելիձեի հետ հանդիպման ժամանակ հայտարարել է Բաքու-Թբիլիսի-Կարս(ԲԹԿ) երկաթուղու պաշտոնական բացման օրը: Այն նախատեսվում է այս տարվա հոկտեմբերի 30-ին:

«Երևանը պետք է փոխի իր վերաբերմունքը Բաքու-Թբիլիսի-Կարս նախագծի հարցում: Երկաթուղին պետք է դիտարկվի որպես ապրանքները Եվրոպա տեղափոխելու հնարավորություն», — Sputnik Արմենիայի թղթակցի հետ զրույցում ասաց Հայաստանի Գիտությունների ազգային ակադեմիայի արևելագիտության ինստիտուտի Թուրքիայի բաժնի ղեկավար Վահրամ Տեր-Մաթևոսյանը:

Ըստ նրա, Հայաստանը կարող է իր շահերն առաջ տանել հարևան Վրաստանի միջոցով: Թբիլիսին բազմիցս հայտարարել է, որ Անկարան և Բաքուն որոշակի հարցերում չեն կարող ազդել իր կարծիքի վրա. Վրաստանը ինքնիշխան պետություն է: Այս կարծիքը կիսում է նաև Վրաստանի նախագահի աշխատակազմի նախկին ղեկավար Պետրե Մամրաձեն:

«Թբիլիսին բազմիցս շեշտել է, որ այս նախագծում տեսնում է բացառապես տնտեսական օգուտներ», — Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում ասաց Մամրաձեն:

Նա չի համարում, որ Անկարան և Բաքուն անպայման կխափանեն Երևանի մասնակցությունը ԲԹԿ-ում:

Բաքու-Թբիլիսի-Կարս նախագիծը Հայաստանի հետ, թե՞ առանց Հայաստանի

Երևանը թերահավատորեն է վերաբերվում է Ադրբեջանի արտգործնախարար Էլմար Մամեդյարովի այն հայտարարություններին, թե երկաթուղին կբացվի հոկտեմբերի վերջին,: Ամսաթիվը նախորդ տարիներին բազմիցս հայտարարվել էր փորձագետների և նախագծի մասնակիցների կողմից, սակայն հետագայում վերանայվել էր:

Автодорога Север-Юг - Sputnik Արմենիա
«Հյուսիս–հարավը» թանկ է, բայց անավարտ չի մնա

Փորձագետները որոշակի կասկածով են վերաբերվում նաև Վրաստանի դիրքորոշմանը, որն անընդհատ շեշտում է ծրագրի զուտ տնտեսական կողմը:

«Նախագիծը սկզբնապես քաղաքական էր: Հենց որ Երևանում տարբեր մակարդակներով խոսվում է այդ նախագծին մասնակցելու մասին, հարևան Ադրբեջանում անմիջապես հիստերիա է սկսվում: Նախագիծն ի սկզբանե Հայաստանին մեկուսացնելու նպատակ էր հետապնդում», — Sputnik Արմենիայի թղթակցին ասաց Տարածաշրջանային հետազոտությունների կենտրոնի գիտաշխատող, Վրաստանի հարցերով փորձագետ Ջոնի Մելիքյանը։

Նրա խոսքով, պաշտոնական Թբիլիսին, որը հասկանում է Բաքվի հռետորաբանության հիմքում ընկած պատճառները, ստիպված է մշտապես հայտարարել, որ ԲԹԿ-ն ուղղված չէ երրորդ երկրների դեմ, այլ իրականացվում է հանուն տարածաշրջանային ինտեգրման և Մետաքսի ճանապարհի երկայնքով Եվրոպաի և Ասիայի միջև տրանսպորտային կապ ստեղծելու նպատակով։ Ակնհայտ է, որ վրացական կողմը մեծ շահույթ է ստանում այս նախագծից, այդ թվում` ներդրումների տեսքով:

Փորձագետը համոզված է, որ Երևանի նախագծի մասնակից դառնալու նվազագույն հնարավորություն ունի, բայց ցանկության դեպքում կարող է իր շահերը լոբբինգ անել Վաշինգտոնի, Բրյուսելի և այլ աշխարհաքաղաքական կենտրոնների միջոցով:

Հայկական կողմը պետք է կշռադատի իր հնարավորությունները. եթե ԲԹԿ-ում նրա մասնակցությունը հավանության արժանանա, ապա անհրաժեշտ կլինի կարգի բերել Գյումրի-Ախալքալաք հատվածը, որը Հայաստանը կմիացնի ԲԹԿ- ին: Դա կպահանջի զգալի ռեսուրսներ:

Հայաստանը պետք է պաշտպանի իրեն

Հայաստանը պետք է որքան հնարավոր է կարճ ժամկետում իրագործի Իրանին և Վրաստանի հետ ունեցած բոլոր էներգետիկ, տրանսպորտային, ենթակառուցվածքային նախագծերը, որպեսզի նվազագույնի հասցվի ԲԹԿ-ի գործարկման հետ կապված հնարավոր շրջափակումը:

Газопровод Баку-Тбилиси-Джейхан - Sputnik Արմենիա
Կպչուն միտք. արդյո՞ք Ադրբեջանը կարող է գազը փոխանակել Արցախով

«Առաջին հերթին խոսքը Հայաստանի տարածքով անցնող Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղու շինարարության ավարտի մասին է, որը միացնում է Վրաստանն ու Իրանը», — ասաց Մելիքյանը:

Նա համոզված է, որ «Հյուսիս-Հարավ» ավտոմայրուղին կփոխհատուցի ԲԹԿ-ի հետ կապված հնարավոր ծախսերը: Հյուսիս-Հարավ ճանապարհը կարևոր դեր է խաղում Հայաստանի և Իրանի միջև հարաբերություններում: Այս մասին վերջին տարիներին բազմաթիվ անգամ խոսել են Իրանի իշխանությունները` պատրաստակամություն հայտնելով համագործակցել «Հյուսիս-Հարավ» նախագծի շրջանակում երկաթուղու հայկական հատվածի կառուցման գործում:

Երևանը այս նախագծում տեսնում է իրեն որպես «Պարսից ծոց-Սև ծով» միջանցքի կապող օղակ: Իրանական կողմը հասկանում է, որ Երևանը, ի տարբերություն Բաքվի, ավելի հուսալի գործընկեր է, բայց արդյո՞ք նա վաղն էլ այդպես կմտածի:

Իրանի համար մղվող «մրցավազքում», հատկապես` ԲԹԿ-ի մեկնարկի ֆոնին, Ադրբեջանը կարող է առաջ ընկնել Հայաստանից:

Լրահոս
0